سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث 200 فرودگاه در هند با هزينه پائين

رسانه های هند امروز دوشنبه اعلام کردند این کشور قصد دارد ظرف بیست سال آینده 200 فرودگاه با هزینه پائین به منظور برقراری ارتباط هوایی با شهرهای کوچک‌تر در این کشور احداث کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آلمان؛ خبرگزاری «هند و آسیا» اعلام کرد این طرح یکی از محورهای مورد بحث در نمایشگاه هواپیمایی هند خواهد بود که روز چهارشنبه آینده آغاز به کار خواهد کرد.

عنوان «بهبود ارتباطات هوایی» برای دوره جدید این نمایشگاه انتخاب شده است به گونه ای که در قالب این نمایشگاه جلسه ویژه ای با عنوان «نگاه به فراتر از خودروها» برگزار خواهد شد.

خبرگزاری هند و آسیا به نقل از جی.اشوک کومار وزیر مشاور در امور هواپیمایی هند اعلام کرد فرودگاه های کوچک و کم هزینه در شهرهای کوچکتر احداث خواهد شد و پیش بینی می شود این حرکت موجب تقویت توسعه بخش هواپیمایی شود.

کومار افزود: با افزایش چشمگیر هزینه ها و خدمات فرودگاه های اصلی، طرح هایی برای ساخت فرودگاه های کم هزینه تهیه شده است. این فرودگاه ها دارای امکانات زیربنایی خواهند بود و بیشتر به ایستگاه های بسیار مدرن قطار شباهت خواهند داشت.
شایان ذکر است هم اکنون حدود 30 درصد کل حمل و نقل هوایی در هند از طریق فرودگاه های کوچک انجام می شود ولی پیش بینی می شود این رقم در چند سال آینده به 45 درصد برسد.

هند قصد دارد بیش از 120 میلیارد دلار صرف تاسیسات زیربنایی فرودگاه ها و بهبود زیرساخت های بخش ترابری و ایجاد سامانه جهانی ناوبری هوایی و دیگر فعالیت های مربوط به ترابری کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.