سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد رئيس سابق ستاد ارتش انگليس از عملکرد کشورش در خصوص سوريه

رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس خواستار کمکهای بیشتر کشورهای غربی به مخالفان دولت سوریه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازروزنامه القدس العربی؛ این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت نوشت: ژنرال دیوید ریچاردز رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس از نحوه تعامل دولت کشورش با بحران سوریه انتقاد کرد و این نوع تعامل را یکی از عوامل پیچیده تر شدن مشکل در سوریه به شمار آورد.
ژنرال ریچاردز که با شبکه 4 رادیو بی بی سی گفتگو می کرد گفته است : ناتوانی دولت انگلیس در پشتیبانی صحیح از مخالفان سوری موجب تشدید بحران انسانی در سوریه شده است.
وی افزود: ناتوانی غرب در پذیرش روسیه در دهه 90 قرن گذشته در واقع موجب شده است یکی از فرصتهای بزرگ در سیاست خارجی از دست برود و همین امر موجب شده است که مسکو اکنون از حق وتوی خود علیه قطعنامه های پیشنهادی غرب درباره سوریه استفاده کند.
ژنرال ریچاردز که در سال های 2010 تا 2013 رئیس ستاد ارتش انگلیس بود افزود: ارسال کمک های محدود به مخالفان سوری و نبود پشتیبانی های جدی موجب شده است بحران انسانی در سوریه تشدید شود و هشدار داد که نبود اقدام قاطع در برابر سوریه منجر به انتقال بحران به دیگر بخش های این منطقه خواهد شد.
وی همچنین از قدرتهای غربی خواسته است که از افغانستان خارج نشوند و هشدار داده است اگر به تعهداتشان در قبال افغانستان عمل نکنند در واقع وجدانشان را زیر پا گذاشته اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.