سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشمان بازار جهانی به تحولات اوکراین

روزنامه وال استریت نوشت در پی نا آرامی های اخیر در کریمه، مقامات غربی می کوشند تا از فشارهای روسیه برای تامین انرژی در کریمه بکاهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "ایان تالی" و "امی هاردر" در وال استریت ژورنال گزارش دادند: گزینه های مطرح شده میان مقامات بروکسل و واشنگتن شامل صادرات بیشتر گاز طبیعی امریکا ، برگشت جریان گاز طبیعی در خط لوله غرب اروپا و رساندن آن به اوکراین و سرعت بخشیدن به برنامه خرید انرژی اروپا از دیگر کشورها بجز روسیه است.  
این اقدام در  پی تهدید شرکت گازپروم روسیه انجام گرفت.این شرکت خواهان دریافت طلب 1.89 میلیارد دلاری خود از اوکراین است. نهایت خواسته این شرکت چنین است و در صورت عدم تحقق شروط، این شرکت همانند سال 2009 که خطوط لوله گاز اوکراین را قطع کرد رفتار می کند.
اتحادیه اروپا اعلام کرده که حاضر به گفتگو در این باره نیست.حمایت آشکار روسیه از جدایی کریمه بدین معناست که این بحران به زودی حل نخواهد شد.

گفتگو درباره ایران
یاد اور می شویم که اتحادیه اروپا همچنین در حال حاضر درگیر مسایل سیاسی در جایی دیگر می باشد.
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اروپا،که در حال حاضر برای ادامه مذاکرات هسته ایی در ایران می باشد،با رئیس جمهورحسن روحانی،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه،علی لاریجانی رئیس مجلس و علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر ایران ملاقات کرد. 
رسیدن به یک توافق قابل قبول برای هر دو طرف نفت خام ایران را به بازار جهانی باز می گرداند.ادامه گفتگوها در در وین همین ماه برگزار  خواهد شد.

تهدید بازار از جانب لیبی
لیبی پس از سه سال هنوز هم در حال کنار آمدن با کشته شدن  معمر قذافی می باشد.این کشوراز زمانیکه دچار بحران تقسیم و شکست دیپلماسی شده است ،یک منبع  مهم نفتی برای اروپا به حساب می آید. خواسته شبه نظامیان در شرق این کشور، تقسیم کشور می باشد.آنان  در حال حاضر کنترل یکی از بنادر بزرگ که نفتکش کره شمالی در انجا لنگر انداخته است را به عهده دارند.آنان امیدوارند بتوانند کنترل کشتی را در دست گیرند.دولت لیبی تهدید کرده که کشتی را منفجر می کند.

بازار جهانی
قیمت نفت خام روز دوشنبه به در پی دستاوردهای روز جمعه و به دلیل آمار تجاری ضعیف چین در این هفته سقوط کرد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.