سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترفندهای شبانه؛

موتور جستجوی دلخواه در آفیس

موتور جستجویی که به‌صورت پیش‌فرض در این برنامه گنجانده شده نیز Bing است. با توجه به محبوبیت گوگل و معروف بودن آن بین بیشتر کاربران بویژه کاربران مبتدی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند عملیات جستجو را با موتور جستجوگر گوگل ‌انجام دهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از امکاناتی که مجموعه آفیس (نرم‌افزار Word) در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد، بخش جستجو در بینگ است که با استفاده از آن می‌توانید به جستجوی اطلاعات تکمیلی درباره یک کلمه، جمله و... بپردازید. (برای استفاده از این قابلیت کافی است پس از گزینش متن مورد نظر و کلیک راست روی آن، گزینهSearch with Bing را انتخاب کنید).

موتور جستجویی که به‌صورت پیش‌فرض در این برنامه گنجانده شده نیز Bing است. با توجه به محبوبیت گوگل و معروف بودن آن بین بیشتر کاربران بویژه کاربران مبتدی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند عملیات جستجو را با موتور جستجوگر گوگل ‌انجام دهند. چنانچه شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و به‌دنبال روشی برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض در مجموعه آفیس 2013 هستید، می‌توانید از ترفند زیر در رجیستری ویندوز کمک بگیرید:

توجه: این ترفند در آفیس 2013 تست شده اما ممکن است در نسخه‌های پایین‌تر نیز بتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

1ـ کلیدهای ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا پنجره Run به‌نمایش درآید.

2ـ عبارت Regedit را در کادر به‌نمایش درآمده وارد کرده و پس از نمایش نتایج، کلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

3ـ مسیر زیر را در رجیستری ویندوز دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER|Software|Microsoft|Office|15.0|Common|General

4ـ اکنون پس از کلیک روی پوشهGeneral در قسمت خالی از ستون سمت راست نیز کلیک راست کرده و ضمن مراجعه به منوی New، گزینه String Value را انتخاب کنید.

5 ـ نام Search Provider Name را به کلید ایجاد شده اختصاص داده و با تکرار همین عملیات کلید دیگری با نام Search Provider URI نیز ایجاد کنید.

6 ـ اکنون ‌باید مقادیر مورد نظر برای کلیدهای ایجاد شده را مشخص کنید. برای انجام این کار روی کلید Search Provider Name دوبار کلیک کرده و یک نام برای موتور جستجوی مورد نظر انتخاب کنید (به‌عنوان مثال عبارت Google را در بخش Value Data وارد کنید). در ادامه ‌باید مقدار کلید Search Provider URI را نیز با توجه به لینک عملیات جستجو در موتور جستجوی مورد نظر وارد کنید. این مقدار برای موتورهای جستجوی مختلف عبارت است از:

Google: http://www.google.com/search?q=

Yahoo: http://search.yahoo.com/search?p=

DuckDuckGo: http://duckduckgo.com/?q=

Ask: http://ask.com/web?q=%s

7ـ در انتها با بستن ویرایشگر رجیستری، تغییرات ذخیره شده و با اجرای مجدد نرم‌افزار Word2013 و کلیک راست روی متن انتخابی، از قابلیت جستجو از سوی موتور جستجوی مورد علاقه خود بهره‌مند شوید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.