سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویض مفصل زانو برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

تعویض مفصل زانو نوعی جراحی است که با استفاده از آن سطح مفصلی استخوان‌های ران و ساق در مفصل زانو با یک مفصل مصنوعی جایگزین می‌شود.

منوچهر فرهمندی متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تعویض مفصل زانو بيشتر در افراد مسن 60 سال به بالا و یا کسانی که آرتروز پیشرفته دارند یا کسانی که در تصادف دچار انهدام مفصل ران می‌شوند، انجام می‌شود. 

این متخصص ارتوپد افزود: وقتی غضروف زانو به هر علتی تخریب شود حرکت مفصل زانو دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی می‌شود. 

فرهمندی خاطر نشان کرد: عمل جراحی تعویض مفصل زانو بيشتر در افراد مسن انجام می‌شود ولی امروزه می‌توان با به کارگیری مفاصل مصنوعی بهتر در سنین جوانی و حتی نوجوانی هم این عمل را انجام داد. 

وی تصریح کرد: کسانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند باید از 3 تا 6 ماه عضلات زانو تقویت شود و سپس به صورت آرام و تدریجی ورزشهای سبک مثل شنا و دوچرخه سواری داشته باشند.

وی در خصوص هدف تعویض زانو تصریح کرد: مهمترين هدف تعویض مفصل زانو از بین بردن دردی است که در زانو بر اثر ساییدگی آرتروز یا روماتیسم یا بر اثر تصادف در جاده شده است.

انتهای پیام/

  

برچسب ها: مفصل ، زانو ، جراحی ، ورزش ، آرتروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.