سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران:

همچنان شاهد "اپیدمی‌ مالاریا در کشور" هستیم

برطبق بررسی‌های انجام شده، اگرچه در سالهای اخیر میزان بروز مالاریا در کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، اما همچنان شاهد بروز اپیدمی‌های کانونی این بیماری هستیم.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌هایی عفونی نظیر سل، مالاریا، ایدز، اسهال حاد و برخی دیگر از عفونت‌ها، به عنوان مشکلات و معضلات مهم بهداشتی و درمانی در جهان مطرح هستند و هنوز آمار بالایی از ابتلا و مرگ و میر را شامل می‌شوند. 

وی افزود: مالاریا یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی کشور‌های گرمسیری و نیمه‌ گرمسیر محسوب شده و در کشورمان نیز به عنوان "مهمترین بیماری انگلی" مطرح است. 

خالصی با اشاره به میزان ابتلا به مالاریا به ویژه در مناطق جنوبی کشور، تاکید کرد: بر طبق بررسی‌های انجام شده، اگرچه در سالهای اخیر میزان بروز مالاریا در کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، اما همچنان شاهد بروز اپیدمی‌های کانونی این بیماری هستیم. 

وی یادآور شد: برطبق مطالعات و بررسی‌ها، درصد بالایی از موارد مالاریا در کشور غیرایرانی و مربوط به افرادی بوده است که به تازگی از کشورهای همسایه شرقی وارد ایران شده‌اند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مالاریا ، عفونت ، انگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.