سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف:

امروز خجالت می‌کشم بگویم پل صدر و نیایش را 24 ماهه ساختیم

شهردار تهران با اشاره به سرعت تغییر و تحولات رخ داده در کشور چین نسبت به سفر گذشته خود به این کشور گفت: به جهت فیزیکالی امروز خجالت می‌کشم بگویم پل صدر و نیایش را 24 ماهه ساختیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف در اختتامیه سومین جشنواره ساپورتال‌های محلات تهران و دومین مجومعه‌های جشنواره شکوفا با بیان اینکه من در حوزه فناوری اطلاعات صاحب نظر نیستم اظهار داشت: بنده حداکثر مدیری هستم که این فناوری تکنولوژی و ابزار را بهترین بستر برای ایجاد تمامی فعالیت‌ها و حرکت در مسیر پیشرفت دانسته و فرقی هم نمی‌کند که این کارها از چه جنسی باشد نرم یا سخت، فرهنگی یا اقتصادی چراکه همه آنها از باورهای دینی و موضوعات فرهنگی اصیل ایرانی ما هستند.

وی با بیان اینکه اگر عدالت مهمترین موضوع درخواستی جامعه باشد بسترسازی آن از همین جا باید صورت پذیرد همچنین آغاز بسترسازی حفظ کرامت، مبارزه با فساد و ایجاد اشتغال برای نیروی جوان از همین نقطه است.

شهردار تهران تاکید کرد: من مطئمنم که شورت کات تمامی این موارد در همین بخش بوده که حتی در برنامه ریزی‌های شهری نیز ضرورت می‌یابد.

وی با بیان اینکه انسان باید از تجربه دیگران درس بیاموزد به سفر اخیر خود به چین اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سفرهای قبل این جانب به این مکان سرعت تغییر و تحولات در این کشور آنچنان بود که بسیار شگفت زده شدم و حتی به جهت فیزیکالی امروز خجالت می‌کشم که پل صدر و نیایش را 24 ماهه ساختیم چه بسا اینکه بگوییم یک بیمارستان دو طبقه 90 تخته را 17 ساله می‌سازیم.

شهردار تهران با تاکید بر وجود ظرفیت‌هایی جهت بسترسازی حضور جوانان و اندیشمندان در جهت خدمت به جامعه به صحبت‌های عنوان شده از سوی یکی از ایرانیان مسئول در یکی از شهرهای بزرگ دنیا اشاره کرد و افزود: طبق گفته‌های این مسئول برنامه ریزی پارسال 2050 درخصوص برنامه هفتگی ایجاد ظرفیت برای افراد، چگونگی کنترل ابعاد مختلف در این کشور صورت پذیرفته و این مایه خجالت برای ما است که برنامه‌های خود را عنوان نماییم.

قالیباف به برگزاری جشنواره شکوفا و ساپورتال محلات شهر تهران اشاره و تصریح کرد: اینها همه دست گرمی‌هایی هستند تا کار بزرگ و جهشی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم که چه مناطقی را در شهر انتخاب نماییم تا چگونه پیشرفت و توسعه را رقم بزنیم افزود: هیچ یک از این موارد دور از دسترس ما نبوده و من بر این باورم که چهار سال خیلی زمان است و می‌توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و در این دوره به موضوعات تاکید بیشتری نماییم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما نیازمند تحقق عدالت از دو منظر ایجاد زیرساخت‌های عادلانه و توانمندسازی دانش هستیم اظهار داشت:  ایجاد زیرساخت‌ها باید عادلانه باشد و زمینه برخورداری تمام مناطق شهر را فراهم نماید چراکه اگر ایجاد این زیرساخت‌ها شروع شد و منطقه‌ای از این موقعیت‌ها برخوردار نبود این نشانه ایجاد فاصله نوری است چراکه اکنون فاصله‌ها نوری بوده نه قرن بیست و یکمی.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه در توانمندسازی و دانش این موضوع‌ها مکلفیم خاطرنشان کرد: در این بخش حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی مهمترین نقش را دارا بوده و باید کل شهر را با هم ببیند و اگر ناعدالتی باشد در آینده نزدیک اختلاف طبقاتی و ناعدالتی بزرگ را رقم خواهد زد که شکاف‌های دیجیتالی قابل جبران نخواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف ، جشنواره ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.