سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توجه دولت به تولید ملی و فرهنگ حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را میسر می‌کند

دبیر تشکیلات دفتر تحکم وحدت گفت: دولت اگر می‌خواهد عملکرد خوبی در مقوله اقتصادی ارائه داده و آن‌را سامان بخشد باید به تولید ملی و استفاده از فرهنگ تکیه کرده و در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه قانونی که تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها در دولت قبل بوجود آمد دارای اشکالات عمده‌ای بالاخص در نحوه اجرا بود، اظهارداشت: عدم مدیریت صحیح باعث شد تا قانون هدفمندی یارانه‌ها در فاز اول به طور کامل اجرا نشود، اما این امر کار سنگینی بود که دولت نهم و دهم آن را شروع کرد و نقطه امیدی در سطح کشور به وجود آورد.
 
بیانی با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت‌ها از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها مسئله مثبتی بود که در کشور کلید خورد، تصریح کرد: به دلیل مشکلات عدیده‌ای که برای دولت نهم و دهم به وجود آمد حمایت صحیحی از بخش صنعت و کشاورزی در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها صورت نگرفت و این دوبخش دچار آسیب‌های زیادی شدند و همین امر موجب تشدید تورم در کشور شد.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: برای اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بایستی  اشتباهات گذشته مد نظر قرار گرفته و به سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالادستی توجه ویژه‌ای شود.  
 
وی افزود: مدلی که دولت در پایان سال 92 با اتکا به بحث سبد کالا و حمایت از خانواده‌های کم‌درآمد پیاده کرد تجربه‌ای بود که قبلا تحت عنوان سیاست کوپنی مورد آزمایش قرار گرفته بود که در این زمان تاثیرات مناسبی نخواهد داشت.
 
بیانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اگر می‌خواهد عملکرد خوبی در مقوله اقتصادی ارائه داده و آن‌را سامان بخشد باید به تولید ملی و استفاده از فرهنگ تکیه کرده و در چارچوب اقتصاد مقاومتی حرکت کند.  
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.