سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در جمع خبرنگاران:

پرداخت 130 هزار میلیاردی یارانه به مردم/ نرخ تورم ده درصد کاهش یافت

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از کاهش نرخ تورم از 43 درصد به 34 درصد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی راهور باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت در دومین روز از نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌ای که حاکم بر کشور است برنامه پنجم توسعه است که سومین سال برنامه پنجم را سپری می‌کنیم و دولت درگیر برنامه پنجم است.
 
 وی در ادامه عنوان کرد: اولین برنامه از سال 1368 شروع شده است این در حالی است که قبل از انقلاب 5 برنامه اجرا شد.
 
وی اظهار داشت: تلاش دولت در جهت بهبود معیشت مردم است و تورم ماه‌های نخست سال جاری و ماه‌های پایانی سال گذشته قدرت خرید مردم را کاهش داد و مردم در شرایط بدی به سر می‌بردند.
 
 نوبخت افزود: نرخ افزایش تورم در ماه های نخست سال  جاری 43 اعلام شده بود که خوشبختانه در مدت شش ماه نرخ تورم به 33 درصد تعلیق یافت و ده درصد نرخ تورم کاهش یافت .
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: قرار بر آن شده که سال 93 رشد تورم را حداکثر زیر 25 درصد تعلیق دهیم این در حالی است که بانک جهانی عنوان کرد که ایران می‌توانند رشدنرخ  تورم را به 15 درصد تعلیق دهد اما دولت 25 درصد را در نظر گرفته چرا که شاید نتوانیم به 15 درصد برسیم به همین خاطر وعده دروغین نمی‌دهیم.
 
نوبخت اذعان کرد: کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که سال 93 ایران از رکورد خارج خواهد شد و شاهد رشد اقتصادی در آینده هستیم.
 
* پرداخت 130 هزار میلیارد یارانه به مردم
 
سخنگوی دولت بیان کرد: طی سه سال که از هدفمندی یارانه گذشته  بود 96 هزار میلیارد تومان از حامل‌های انرژی درآمد دولت قبلی بود این در حالی است که دولت دهم 34 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت را به درآمد حامل از حامل‌های انرژی اضافه کرده و به مردم یارانه پرداخت کرده است.
 
در صورتی که طبق قانون قرار بود 50 درصد از درآمد حامل‌های انرژی صرف تولید و 50 درصد در جهت پرداخت یارانه‌ها صورت گیرد که اختصاص بودجه 10 هزار میلیاردی برای بخش ناوگان حمل و نقل عمومی  است.
 
این مقام مسئول دولت یازدهم اظهار داشت: برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی کشور 10 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.
*اختصاص اعتبار دولت برای رفع نقاط و معابر حادثه خیز

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از اختصاص بودجه برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها خبر داد.
 
 نوبخت گفت: هدف مشترک دولت و پلیس راهور امنیت و آرامش مردم است و در این حوزه پلیس نقش بسزایی در جهت امنیت و آرامش مردم دارد.
 
 وی در خاتمه به وجود پلیس در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: وجود پلیس  منشا آرامش است پلیس سلامت جامعه را تامین می‌کند این در حالی است که سلامت یکی از سه شاخصه‌ توسعه انسانی است  که در همین راستا پلیس به دنبال کاهش مرگ و میر در تصادفات است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، تورم ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.