سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

شهرستان اهر اماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

فرماندار اهر از آمادگی فرمانداری و ادارات شهرستان برای استقبال از میهمانان و گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،رضا صدیقی در جلسه کارگروه گردشگری بااشاره به جاذبه های بکر گردشگری و آثار و بناهای تاریخی دراین شهرستان و شهرهای همجوار منطقه ارسباران را مقصدی مناسب برای گردشگران و مسافرین نوروزی ذکر کرد.

وی، گفت: تمهیدات لازم در طول تعطیلات نوروزی در جهت ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شده و با هماهنگی ادارات خدمات رسانی کلیه امکانات مورد نیاز و مایحتاج ضروری و عمومی به نحو شایسته تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول گفت: کلیه اداراتی که در ارائه خدمات به نحو لازم نقش دارند کشیک های نوروزی و پیش بینی شده اند تا در طول شبانه روز پاسخگوی مراجعین خواهند بود.

رئیس کارگروه گردشگری شهرستان اهر مجموعه فذهنگی تاریخی شیخ شهاب الدین، موزه ادب و عرفان، مسجد جامع، خانه دکتر قاسم خان اهری، بازار تاریخی، قلعه نقدوز، کتیبه روستای شیشه، جنگل های طبیعی فندقلو انداب، ساحل سد ستارخان ، باغشهرها پایاب سد ستارخان، زندگی عشایری و دامنه های طبیعی بزکش، منطقه خوش آب و هوای ورگهان، مزار مطهر امام زاده های موجود در این شهرستان از آثار تاریخی، مذهبی و جاذبه های گردشگری و تاریخی منطقه ذکر کرد که گردشگران با حضور دراین شهرستان می توانند از این آثار و جاذبه ها بازدید نمایند.

رضا صدیقی، به سوغاتی های این شهرستان نیز اشاره کرد، صنایع دستی و منحصر به فرد ورنی، جاجیم، کلیم، دست بافت های عشایری، نان سنتی و سوغاتی اهری مشهور به ( یتی قات)، لبنیات تازه و طبیعی تولیدی عشایر و روستائیان منطقه، عسل، سیب قره قرمز، صنایع دستی و چوبی و فرش های کناره ای را از زمره سوغاتی های این منطقه هستند که می توانند با تمهیت های مناسب گردشگران و مسافران از آنها تهیه نمایند.

وی، راه اندازی ستاد اطلاع رسانی و گردشگری را با همکاری کیراث فرهنگی و هلال احمر در چهار نقطه ورودی شهر، محل اداره میراث فرهنگی را گامی در جهت تسهیل در ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان نوروزی برشمرد.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: میهمانان ، نوروزی ، اماده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.