سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

افسردگی روحی در 75 درصد پرستاران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، سلامتی را مهمترین هدیه به پرستاران برشمرد گفت: 75 درصد پرستاران از اختلالات افسردگی روحی، 66 درصد دچار کمردرد، 31 درصد ناراحتی فقرات ، 28 درصد درد مفاصل شانه و 34 درصد از درد گردن رنج می برند.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران ساری ، سید مظفر ربیعی در مراسم پاسداشت تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود : پرستاران و امدادگران ، وامداران عقیله بنی هاشم هستند و ما نیز وامداران پرستاران هستیم.

وی ادامه داد : پرستاری در دنیا سابقه 200 ساله و درکشور ما قدمت 120 ساله دارد، گرچه پرستاری از بدو خلقت انسان نیز بوده و با آفرینش انسان پرستار نیز آفریده شده است.

وی افزود: مهرورزی برای پاداش و بهشت نیست بلکه مهرورزی است که محیط کار را بهشت می کند، باید برای خدا مهرورزید.

وی همچنین از اجرای طرح اعتبار بخشی بیمارستان اشاره کردو تصریح کرد: طرح اعتبار بخشی بیمارستان که در گذشته به صورت ارزیابی سنتی انجام می گرفت در سال 92 به صورت اعتباربخشی در راستای بهبود کیفیت مستمر در طول سال، برنامه ریزی شد و رابطین بیمارستانهای خصوصی و دولتی در این طرح به ما معرفی و آموزش لازم به آنها داده می شود.

وی افزود: 63 بازدید از مراقبت ویژه، 25 بازدید از مراکز ترک اعتیاد، 19 مورد پایش ، استخراج نیازها با تنظیم برنامه با همکاری سوپروایزرها در سال 92 وهمچنین پنج هزارو 486 نفر از کادر پرستاری بابل 812 ساعت آموزش دیدند.

امام قلی زاده گفت: برای اولین بار ارزیابی عملکرد از سوی کارگروه،ساماندهی اورژانس بیمارستانها در پنج سطح به روش جدید

تریاژ، تدوین چک لیست نظارتی کنترل عفونت بیمارستانی برای اولین بار برای تمامی بخش های بالینی وثبت سکته فلبی در ccu بیمارستانها انجام شد./ش

برچسب ها: افسرودگی ، روحی ، پرستاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.