سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملين در بیانیه‌ای منتشر کرد:

انگليس، آلمان و روسيه در حل بحران اوکراين منافع مشترکی دارند

کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد روسیه ، انگلیس و آلمان به رغم اختلاف نظرهای موجود در مورد بحران اوکراین ، منافع مشترکی در حل و فصل این بحران دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا از مسکو ، کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد روسیه ، انگلیس و آلمان  به رغم اختلاف نظرهای موجود در مورد بحران اوکراین ، منافع مشترکی در حل و فصل این بحران دارند.

براساس بیانیه ای که کاخ ریاست جمهوری روسیه منتشر کرد ، « پوتین ، کامرون و مرکل مذاکرات خود را درباره شرایط سیاسی - اجتماعی به شدت پیچیده اوکراین و همچنین همه پرسی در شبه جزیره کریمه که برای 16 مارس تعیین شده است ، دنبال کردند.»

براساس این بیانیه ، طرف ها در این گفتگو برای جلوگیری از بالا گرفتن تنش ها و عادی سازی شرایط منافع مشترکی را مطرح کردند.

این بیانیه افزود از نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، تدابیر اتخاذ شده از سوی مقامات قانونی شبه جزیره کریمه مبتنی بر حقوق بین المللی است و هدف آن محافظت از منافع مشروع مردم این شبه جزیره است.

پوتین گفت مقامات کنونی اوکراین در جهت کاهش خشونت های نیروهای تندروی ملی گرا در کیف و بسیاری از مناطق دیگر اقدامی نکرده اند.

به موازات آن ، کرملین به اختلاف نظرهای موجود بین سران غربی و روسیه در ارزیابی اتفاقاتی که در اوکراین روی می دهد ، اذعان و اعلام کرد آن‌ها به توافق رسیدند تا ارتباط خود را در این خصوص حفظ کنند.

پارلمان محلی شبه جزیره کریمه هفته گذشته تصویب کرد که این شبه جزیره به روسیه ملحق شود و تصمیم گرفت همه پرسی درخصوص وضعیت آینده کریمه 16 مارس (یکشنبه آینده) برگزار شود.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.