سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی دفتر شبکه الجزیره قطر در عربستان تا چند روز آینده

یک مقام سعودی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به تعطیلی دفتر شبکه الجزیره طی چند روز آینده، تاکید کرد که سعودی‌ها از فعالیت و مشارکت در رسانه‌های خبری قطر منع می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات، این تحرک عربستان برای تعطیلی دفتر الجزیره یک روز پس از اقدام وزارت فرهنگ و اطلاع‌ رسانی این کشور مبنی بر ملزم کردن سعودی‌ها به عدم فعالیت در مطبوعات قطری، صورت می‌گیرد.

در همین رابطه مقام سعودی تاکید کرد که نهادهای رسمی عربستان در صدد هستند تا دستور تعطیلی دفتر شبکه الجزیره قطر در عربستان و ممنوعیت فعالیت خبرنگاران در این شبکه و همکاری با آن را صادر کنند و این در حالی است که سعودی‌ها نگارش و فعالیت در رسانه‌های خبری دیداری، شنیداری و نوشتاری قطر را متوقف کرده‌اند.

در همین راستا «عبد الرحمن المرشد» خبرنگار تلویزیونی کانال رسمی «قطر» روز گذشته توقف فعالیت‌های خود در این کانال را اعلام و تاکید کرد که علت این کار وی بحران سیاسی بوجود آمده بین عربستان، امارات و بحرین با قطر بوده است.

سه کشور عربستان، امارات و بحرین روز چهارشنبه گذشته در اقدامی بی سابقه سفرای خود را از دوحه فراخوانده و اعلام کردند که این کار آنها به دلیل عدم پایبندی قطر به توافقنامه عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بوده است.

این در حالی است که برخی منابع خلیج فارس پیش بینی کردند که سه کشور مذکور به اعمال فشار خود علیه قطر ادامه خواهند داد و در مرحله بعدی قطر را از شورای همکاری خلیج فارس اخراج خواهند نمود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.