سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

غار مظفر سهلك از زیباترین غارهای آبی استان فارس

غار مظفر سهلك در 180كيلومتري شرق داراب و در منطقه تنگه سهلك از توابع كوهستاني داراب واقع شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ غار مظفر 330متر عمق دارد و از يك دهليز اصلي و چندين دهليز منشعب تشكيل شده است و چندين آبشار و حوضچه زيبا و مجموعه اي از استالاگميت ها و استالاكتيت‌هاي بي نظير در اندازه ها و طرح‌هاي مختلف زيبايي اين غار را تكميل كرده است .

براي رسيدن به ورودي غار مظفر سهلك كوهنوردان بعد از رسيدن به بخش روستا در 45 كيلومتري جاده داراب به بندرعباس از طريق گردنه گدار پنبه عازم دشت سلطان آباد، روستاي گورخر و نهايتاً دهكده كوچك سهلك مي‌شوند و از اين روستا در مسير دره سهلك با دو ساعت راهپيمايي امكان رسيدن به دهانه غار وجود دارد .

اخيراً جاده اي امكان رسيدن تا 300 متري غار را با وسيله نقليه فراهم كرده است در نزديكي دهانه غار چشمه زيباي سهلك پذيراي كوهنوردان است.

همچنین بازديد از غار مظفر سهلك نياز به وسايل فني خاصي ندارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: غار ، مظفر ، سهلک ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
عباس
۲۰:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
یکی از زیباترین غارهای دنیا میباشد
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعا متاسفم که چرا هیچ اسمی از رستاق در هیچ جایی از معرفی غار سهلک برده نشده در صورتی که زیر نظر بخش رستاق که تازگی شهر رستاق شده هست. در هر صورتی که بخواید به غار سهلک برسید باید از رستاق عبور کنید. گردنه گدار پنبه رستاق.........
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
عالی و بینظیر
یادش بخیر.من سال 1373 به اتفاق سی و سه نفر از گروه فتح هلال احمر و با دعوت از جناب اقای پروفسور فرهودی ، از اساتید بنام بخش زمین شناسی دانشگاه شیراز به غار عزیمت کردیم و برای اولین بار از اب و سنگهای غار جهت دیرینه شناسی و شناسنامه دار کردن این غار زیبا و شگرف اقدام شد.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
غار مذكور يكي از بي نظير ترين غارهاي ايران است كه در صورت تسهيل در دسترسي اسان به اين غار امكان استفاده از جاذبه هاي انرا دارد.در مسير رسيدن به اين غار از ميان كوه كه مملو از باغهاي بش كوهي اعم از انگور و بادام ميباشد خانه هاي قديمي از جنس سنگ موجود ميباشد كه بسيار ديدني است
رها
۰۹:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۳
تبارک اله احسن الخالیقین