سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

شاهد افزایش تبادل استاد و دانشجو هستیم

با توجه به تغییر وضعیت شاهد افزایش تبادل استاد و دانشجو در کشور هستیم.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تاکید بر توسعه ارتباط بین مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها و دانشجویان با کشور‌های خارجی و استفاده از روابط خارجی جهت فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دوره‌های گذشته محسوس نبوده است و آن هم به دلیل مشکلات و تحریم‌های موجود بوده که خوشبختانه هم اکنون این فضا آماده شده است.

وی افزود: تاکید بر تبادل استاد با کشورهای خارجی استفاده از فرصت‌های مطالعاتی اساتید، حضور در کنفرانس و پروژه‌های علمی شرکت و تقویت پس دکتری برای حضور بیشتر پژوهشگران در فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله فعالیت‌هایی است که برای برقراری توسعه دیپلماسی موثر است.

احمدی تصریح کرد: با توجه به رشد" پارک‌های علم و فناوری" در کشور هم اکنون مبادلات کالا و دانش فنی و تجربیات بین مراکز رشد و پارک‌های علمی و فناوری برقرار شده است. چنانچه طی روز‌های گذشته نشستی علمی و صمیمانه  با مرکز ملی تحقیقات ایتالیا در داخل کشور محقق شده است  که در این تفاهم نامه مباحث در خصوص تبادل استاد و دانشجو، قرار داد‌های پژوهشی در زمینه فناوری، نانو و هنر و سایر زمینه‌های علمی  با پارک‌های علم و فناوری در داخل کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: استاد ، دانشجو ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.