سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سهم 773 هزار دلاری خراسان رضوی از صادرات فرش دستباف

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت :صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی 773 هزار دلار برای کشور درآمدزا بوده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد موحد در نشستی خبری با خبرنگاران افزود: خراسان رضوی با تولید بیش از 600 هزار متر مربع از انواع فرش دستباف از قبیل فرش های صادراتی، تابلو فرش، فرش های بزرگ پارچه، خانگی و ایلیاتی رتبه نخست تولید کشور را دارد.

وی با اشاره به کاهش 34 درصدی صادرات فرش دستباف استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 15 تن فرش دستباف به ارزش 773 هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 34درصد و از نظر وزنی 29 درصد کاهش داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: عربستان با 164 هزار دلار، کویت با 103 هزار دلار و افغانستان با 88 هزار دلار مهمترین کشورهای هدف صادرات فرش خراسان رضوی است و کشورهای سوییس، بحرین، انگلیس، نیجریه، کانادا، امارات متحده عربی و ژاپن از دیگر کشورهای هدف صادرات فرش دستباف خراسان رضوی است.

وی همچنین در خصوص صادرات دیگر اقلام تجاری استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه یک میلیون و 741 هزار تن اقلام صادراتی از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 5/17 درصد کاهش یافته است.

موحد افزود: ارزش اقلام صادر شده از خراسان رضوی در سال جاری یک میلیارد و 458 هزار دلار بوده است که نسبت به پارسال 19 درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش در این حوزه را تعیین تعهد ارزی برای صادر کنندگان اعلام کرد و افزود: نوسانات ارزی، کاهش تسهیلات بانکی به کمتر از یک درصد و عدم وجود مشوق های صادراتی از دیگر علت های کاهش صادرات غیر نفتی از استان بوده است./س

برچسب ها: فرش ، دستباف ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.