سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیا الیوم ؛

اسرائیل در تغییر دادن اراده بین المللی برای تداوم مذاکرات با ایران ناکام است

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در قدس گفت: اسرائیل با پیش کشیدن مساله توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح به دنبال برهم زدن مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک بود اما در دستیابی به این هدف ناکام ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، سامی ابودیاب در گفتگو با این شبکه تلویزیونی گفت: اسرائیل از زمانی که از کشف کشتی حامل تسلیحات ایران در نزدیکی سواحل سودان خبر داده خواسته است افکار عمومی جهان را علیه ایران تحت تاثیر قرار دهد. اسرائیل چون می دید که در مذاکرات هسته ای میان ایران و جامعه جهانی پیشرفت حاصل شده است دست به این اقدام زده است و با تبلیغاتی که علیه ایران به راه انداخته و به دنبال برانگیختن افکار عمومی جهان علیه ایران است.

وی خاطر نشان کرد: اظهارات کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص اینکه مذاکرات در سطوح دیگری غیر از مساله پرونده هسته ای ایران نیز با پیشرفت همراه بوده است، بیشتر موجب ناراحتی اسرائیل شد.

ابودیاب تاکید کرد: این ناراحتی از سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و سخنان یووال اشتاینیتز وزیر امور راهبردی اسرائیل مشخص بود وزیر امور راهبردی اسرائیل گفته بود ما انتظار داشتیم کاترین اشتون دیدار خود از تهران را لغو کند. یوالی اشتاینتز تنها به انتقاد از کاترین اشتون و اتهام زنی به وی اکتفا نکرد بلکه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز انتقاد کرد که چرا عملیات قاچاق سلاح از سوی ایران را محکوم نکرده و این عملیات را یک عملیات حمایت گرانه از تروریست ها تلقی نکرده است.

وی در پایان گفت: اسرائیل از طریق ادعای بازداشت این کشتی و به راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی در این باره به دنبال متوقف کردن تلاش های دیپلماتیک میان ایران و غرب برای حل و فصل پرونده هسته ای ایران است اما اسرائیل در تغییر دادن اراده بین المللی برای تداوم مذاکرات با ایران ناکام ماند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بی الملل ، ایران ، اسرائیل ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.