سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه فوریه؛

شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی در "چین" افزایش یافت

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی یا شاخص هزینه زندگی در ماه فوریه در چین دو درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی یعنی متوسط قیمت کالاها و خدماتی که یک خانوار در ماه می‌خرد و از آن به عنوان نرخ تورم نیز نام برده می‌شود در ماه فوریه در مقیاس سالانه یعنی نسبت به همین ماه در سال 2013 دو درصد افزایش یافت.

بر اساس آمار و ارقامی که سازمان دولتی آمار چین منتشر کرد؛ شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در ماه فوریه در مناطق شهری 2.1 درصد و در مناطق روستایی 1.7 درصد افزایش یافته است.

قیمت مواد غذایی در ماه فوریه در چین در مقیاس سالانه 2.7 درصد افزایش یافت. قیمت مواد غیر غذایی نیز در این ماه 1.6 درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در مقیاس ماهانه یعنی نسبت به ماه قبل از آن در ماه فوریه نیز در چین 0.5 درصد افزایش یافت.

قیمت مواد غذایی نیز در این ماه در مقیاس ماهانه 1.7 درصد افزایش یافت.

اما شاخص قیمت تولیدکننده (شاخص هزینه تولید) در بخش صنایع چین که در واقع شاخص تورم در بخش عمده فروشی کشورها به شمار می‌آید، در ماه فوریه امسال در مقیاس سالانه دو درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، شاخص ، قیمت ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.