سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار اوباما با نخست وزير اوکراين؛روز چهارشنبه

کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است روز چهارشنبه در دیدار با آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین با وی درباره دستیابی به یک راه‌حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: دیدار نخست وزیر اوکراین با اوباما نشان دهنده حمایت جدی آمریکا از مردم اوکراین است که در بحران اخیر این کشور جسارت و اراده خود را نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: طرفین قرار است در این دیدار درباره راه‌های دستیابی به راه‌حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به مداخله نظامی اخیر روسیه در شبه جزیره کریمه گفتگو کنند.
 در بیانیه کاخ سفید همچنین تاکید شده است: اوباما و یاتسنیوک در این دیدار درباره راه‌های کمک جامعه بین‌المللی به اوکراین برای مقابله با مشکلات اقتصادی و همچنین برگزاری انتخابات آینده گفتگو می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اوکراین قرار است 25 ماه مه برگزار شود اما منطقه کریمه قرار است در تاریخ 16 مارس همه‌پرسی‌ای درباره آینده این منطقه و احتمال پیوستن آن به روسیه برگزار کند.
نخست وزیر اوکراین روز یکشنبه گفت اوکراین ذره‌ای از خاک خود را به روسیه واگذار نخواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.