سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار تهران با اشاره به تغییرات قابل ملاحظه کیفیت روکش معابر:

بهبود کیفیت تولید و پخش آسفالت همچنان در دستور کار جدی قرار دارد / پخش بیش از 50 هزار تن آسفالت طی بهمن ماه در سطح پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این موضوع حاکی از اثر بخشی سیاست های کیفی اتخاذ شده در جهت کاهش حجم روکش های اساسی در فصول سرد و جایگزینی آن با لکه گیری های موضعی است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مازیار حسینی با تشریح نتایج بررسی آمار میزان آسفالت مصرفی توسط مناطق شهرداری تهران در بهمن ماه سال جاری، افزود: طی این ماه حدود 53 هزار تن آسفالت در سطح شهر تهران استفاده شده است که در این میان لکه گیری و مرمت نوار حفاری در مقایسه با سایر موارد مربوط به تعمیر و نگهداری معابر، بیشترین رشد را داشته است.

وی ضمن مقایسه آمار فوق با بهمن ماه سال 1391، گفت: این مقایسه نشان می دهد که شرایط در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته و آموزش های ارائه شده به مناطق در خصوص تعمیر و نگهداری اصولی معابر موثر بوده است.
 حسینی با بیان اینکه ارزیابی و برداشت صحیح اطلاعات از مشکلات سطح معابر، مبنای برآورد بودجه نگهداشت برای سال آتی بوده است، خاطرنشان کرد: با توسعه تجهیزات و رفع نواقص کار، برداشت های دستی جای خود را به برداشت های مکانیزه داده و در سال آتی، این برداشت ها تنها به بزرگراه ها محدود نخواهد بود بلکه در تمام سطح معابر فرعی و اصلی پایتخت گسترش خواهد یافت.

معاون شهردار تهران در خصوص تولید، حمل و پخش آسفالت مرغوب و استاندارد، اظهار کرد: تلاش های وسیعی طی چند سال اخیر در تمام بخش های فوق در دستور کار قرار گرفته که نتایج آن از جمله تغییر در روش لکه گیری و افزایش گسترده روش های پیشگیرانه نظیر درزگیری ها که جملگی بر اساس دستورالعمل های فنی تدوین شده در ذیل سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران شکل می گیرد، باعث بهبود قابل ملاحظه نحوه انجام کار، صرفه جویی در مصالح مصرفی و عمر بالاتر آسفالت گردیده است.

حسینی در عین حال تاکید کرد که این موضوع با توجه به ابعاد گسترده و متغیرهای متعدد آن، در سال آینده نیز همچنان در فهرست دستور کارهای جدی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار خواهد داشت.

گفتنی است در طرح استقبال از نوروز سال 1393 که اجرای آن از 12 بهمن ماه سال جاری آغاز شده و پیش از آغاز سال جدید به سرانجام خواهد رسید، بالغ بر 6057 لکه نیازمند ترمیم در سطح معابر شناسایی شده که طی اجرای این طرح، به شکل اصولی مورد مرمت قرار خواهند گرفت تا سال جدید را با چهره ای جدید از پایتخت آغاز کنیم.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: شهردار ، کیفیت ، روکش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.