سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیران ریاست بنیاد شهدا در قالب طرح آلاله/ ایجاد بیش از 10هزار فرصت شغلی/ ابلاغ طرح تکاک

رییس مرکز دانش‌پژوهان و شاهد ایثارگر از اجرای طرح آلاله به مناسبت 22اسفند روز شهدا با کارگروه سه تیم 22نفره از فردا 19اسفند در سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، میعاد صادقی در اولین نشست خبری مرکز دانش‌پژوهان شاهد ایثارگر امروز 18اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای این طرح در تلاش هستیم تا مشکلات و نیازهای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در مناطق محروم را با بهره‌مندی حداکثری از توانایی‌ها و ظرفیت نخبگان و شاهد و ایثارگر همان استان برای بررسی و شناسایی در جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها گام برداریم.

وی با اشاره به اهداف طرح آلاله افزود: استفاده از توانمندی و ظرفیت نخبگان و سرآمدان، ایجاد روحیه نشاط و رضایتمندی در خانواده‌ها، شناسایی و رفع مشکلات و نیازها و راه‌حل‌ها برای مشکلات استان‌های محروم از جمله اهداف این طرح است.

صادقی همچنین در ادامه نشست خاطرنشان کرد: طرح تکاک طرحی برای توسعه کارآفرینی و اشتغال کوثر برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر پس از مطالعه ظرفیت‌ها، انجام پژوهش‌ها علمی و کاربردی و مذاکره با نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط طرح توسعه کارآفرینی و اشتغال خانواده معظم شهدا و این اقدام را با هدف توانمندسازی، توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار برای جامعه ایثارگری تبیین نموده است که با همکاری مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرحله عملیاتی می‌باشد.

میعاد صادقی ادامه داد: در چهارچوب این طرح در سراسر کشور کارآفرینان جامعه هدف(خانواده‌های شهدا و ایثارگران) متناسب با رشته فعالیت‌های تخصصی توسط مرکز دانش‌پژوهان شناسایی و ساماندهی شده و بنگاه‌های کوچک اقتصادی به صورت مشارکتی با سازمان اقتصادی کوثر با سهام حداقل 51درصد جامعه هدف و حداکثر 49درصد سازمان اقتصادی کوثر تشکیل می‌شود.

وی افزود: پس از تشکیل این بنگاه‌ها طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌پذیر با توجه به نیاز زنجیره‌های ارزش سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه با در نظر گرفتن شاخص‌های فنی و اقتصادی و انجام مطالعات امکان سنجی طرح‌های کسب و کار تعریف شده و براساس الگوی طرح تکاک به اجرا در‌می‌آید.

رییس مرکز دانش‌پژوهان و شاهد ایثارگر خاطرنشان کرد: خط مشی اساسی سازمان اقتصادی کوثر مشارکت در سرمایه‌گزاری با کارآفرینان جامعه هدف با نیت عدم تصدیگری، کاهش ریسک‌های سرمایه‌گزاری  و کمک به رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک اقتصادی جامعه ایثارگران می‌باشد و در همین راستا از کلیه طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه گزاری شده پس از 2تا5سال از زمان آغاز پروژه با واگذاری سهام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران از پروژه خارج می‌گردد و منابع کسب شده  بر سایر پروژه‌ها در قالب طرح تکاک مصرف می‌گردد.

وی با اشاره به ایجاد بیش از 10هزار فرصت شغلی تا پایان 6ماهه اول سال 94 افزود: ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران این طرح باعث افزایش سهم سازمان در بازارهای هدف داخلی و خارجی خواهند شد.

صادقی در پایان این نشست گفت: در حال حاضر در کشور 131 تشکل در قالب حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و بیش از 6هزار نخبه وجود دارد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ابلاغ ، طرح ، تکاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.