سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری بین طرفداران مسکو و حامیان کی‌یف

بین طرفداران مسکو و حامیان کی‌یف در این شهر کیف پس از تجمع اوکراینی زبان‌ها برای سالگرد " تاراس شوچنکو" شاعر اوکراینی درگیری‌هایی شکل گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری‌هایی یکشنبه در سباستوپل بین طرفداران مسکو و حامیان کیف در این شهر کیف پس از تجمع اوکراینی زبان‌ها برای سالگرد تاراس شوچنکو شاعر اوکراینی به وقوع پیوست .

 حدود 100 فرد مسلح به چماق به نیروهای انتظامات که از تجمعی برای دویستمین سالگرد تولد تاراس شوچنکو محافظت می کردند ، حمایت کردند.

200 نفر در این تجمع نادر در این شبه جزیره جدایی طلبان کریمه که از اواخر فوریه تحت اشغال نیروهای روسی قرار دارد ، شرکت داشتند.

آنان یک دستگاه خودرو را تخریب کردند و مانع از حرکت خودروهای متعلق به بخش انتظامات این تجمع که آنان مدعی بودند به جنبش ملی گرای شبه نظامی اوکراینی پراوی سکتور وابسته هستند ، شدند.

نیروهای این نیروی شبه نظامی در خط اول اعتراضات در کیف حضور داشتند. پلیس دست کم پنج تن از اعضای بخش انتظامات این راهپیمایی را بازداشت کرد. فعلا شمار زخمی ها مشخص نیست.

200 نفر که پرچم های اوکراین را با خود حمل می کردند در این تجمع در برابر بنای یادبود شوچنکو در یکی از محله های سواستوپل در شبه جزیره جدایی طلب کریمه شرکت کرده بودند. آنان سرود ملی را می خواندند و با قرائت بیانیه ای « اشغالگری روسیه » را محکوم کردند.

سخنرانان به زبان اوکراینی سخنرانی کردند. بر روی پارچه نوشته هایی که شرکت کنندگان در این تجمع با خود حمل می کردند  به زبان روسی و اوکراینی، نوشته شده بود :«کشور متحد»،« اوکراین و روسیه صلح می خواهند.»،« من خواستار اوکراینی آزاد هستم.»
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.