سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محور گفتگوهای دوجانبه "ظریف" و "اشتون"در تهران

وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره مسائل دوجانبه و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ رایزنی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با "کاترین اشتون" نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپایی از ارتقاء همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپایی در حوزه‌های مختلف استقبال کرد.
 
 وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از انجام اولین سفر نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپایی به جمهوری اسلامی اسلامی ایران و استقبال از بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های فی‌مابین در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای، چشم‌انداز روابط ایران و اتحادیه اروپایی را مورد توجه قرار داد و دیدگاه کشورمان در خصوص این همکاری‌ها از جمله، مبارزه بـا تروریسم و افراط‌گرایی و قـاچاق مواد مخدر را تشریح کرد .
 
تبیین نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات منطقه از جمله بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بود که طی آن بر گفتگوهای سیاسی به عنوان تنها راه حل و ضرورت ایفای نقش کلیدی مردم سوریه در تعیین آینده سیاسی خود تأکید شد.

همچنین رشد پدیده شوم افراط گرایی و خشونت در سوریه از سوی ظریف به عنوان تهدیدی فراگیر برای همه کشورها مطرح و بر ضرورت همکاری‌ها برای مقابله با آن تصریح شد.
 
تحولات افغانستان از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر بین وزیر امور خارجه کشورمان با اشتون در این دیدار بود.
 
کاترین اشتون نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپایی نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و تشکر از دعوت وزیر امور خارجه برای این منظور، فرصت بوجود آمده برای تبادل نظر بین اتحادیه اروپایی و جمهوری اسلامی ایران درخصوص مسائل مورد علاقه فی‌مابین را مغتنم ارزیابی کرد .  

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، اشتون ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.