سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

فعالیت 8000 کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی

براساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی باید تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد به 20 هزار کانون برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مشاور امور مالی و امور استانهای ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از راه اندازی بیش از 1400 کانون فرهنگی و هنری طی سال جاری در مساجد کشور خبر داد.
عباسعلی قاضی زاده، در آیین بزرگداشت بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دامغان، از راه اندازی 170 مرکز فرهنگی دیجیتال در کشور خبر داد و افزود: براساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی باید تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد به 20 هزار کانون برسد.
وی با اشاره به فعال بودن بیش از هشت هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستایی، اظهار داشت: توجه به این کانون ها از مهمترین برنامه های این مجموعه است و نباید از اجرای برنامه های فرهنگی در این مناطق غفلت کنیم.
قاضی زاده با اشاره به راه اندازی کانون های تخصصی، مساجد دانشگاهی و مصلی ها، اظهار داشت: در حال حاضر 631 مرکز تخصصی در 22 رشته در حال فعالیت هستند.
وی از راه اندازی 170 مرکز فرهنگی دیجیتال در مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: باید از فناوری های پیشرفته و ابزار و تجهیزات مدرن برای رسیدن به اهداف عالیه بهره گیری کرد.
قاضی زاده با بیان اینکه دشمنان قسم خورده اسلام برنامه های قوی و محکمی برای خالی کردن مساجد و انحراف جوانان و نوجوانان از این اماکن مقدس دارند، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد باید بیش از پیش بر فعالیت های خود در زمینه های فرهنگی هنری، علمی و آموزشی و حتی اسلامی بیفزایند.
وی با بیان اینکه باید کمیت را به کیفیت رساند، گفت: تا کمیتی وجود نداشته باشد و کانونی تاسیس نشود نمی توان به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری امیدوار بود پس باید ضمن به وجود آوردن کمیت ها سعی شود آنها را به کیفیت رساند.
وی با بیان اینکه مساجد باید در همه زمینه ها، تئوری داشته باشد، ادامه داد: جامعه باید توسط مسجد اداره شود و چنانچه غیر از این باشد راهی که جامعه طی می کند به ناکجاآباد خواهد رسید.
مشاور امور مالی و امور استانهای ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد رسالت عظیمی بر عهده دارند و با توجه به اینکه 21سال از عمر این کانون ها می گذرد باید ثمرات تلاشگران این عرصه به ورای مرزها توسعه یابد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.