سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 150 کشته و زخمی در پی وقوع سلسله انفجارها در عراق

بیش از 150 نفر بر اثر وقوع سلسله انفجارها در عراق کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در ورودی شهر الحله عراق 32 نفر کشته شدند.

منابع امنيتی و پزشکی اعلام کردند يک عامل انتحاری امروز خودرو بمب گذاری شده را در ميان شمار زيادی خودرو نزديک يک ايستگاه بازرسی در شهر حله واقع در 95 کيلومتری جنوب بغداد منفجر کرد که به کشته شدن32 نفر و زخمی شدن 147 تن ديگر منجر شد.

 در این حمله تروریستی، فرد مهاجم مینی بوس بمبگذاری شده را در یکی از مناطق شلوغ "حله" (95 کیلومتری جنوب بغداد) بین چند خودرو منفجر کرد.

بر اساس این گزارش، این مینی بوس پس از رسیدن به ایست بازرسی ورودی شمالی شهر حله منفجر شد. برخی از قربانیان این انفجار، داخل خودروهای خود در آتش سوختند.

5 تن از قربانیان این حمله تروریستی از نیروهای پلیس بودند.

در این انفجار بیش از 60 خودرو در آتش سوخت.

مالکی شنبه شب در مصاحبه با شبکه "فرانس 24" اعلام کرد که عربستان و قطربه صورت مستقیم از طریق سوریه به عراق حمله می‌کنند و آنها مانند سوریه، علیه عراق هم اعلام جنگ کرده‌اند و متأسفانه دلایل این کار طایفه‌ای و سیاسی است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که این دو کشور از سازمان‌های تروریستی مانند القاعده حمایت می‌کنند و به صورت گسترده برای آنها سلاح می‌خرند.

همچنین در انفجار انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه التاجی بغداد، دست‌کم ۲ پلیس کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله تروریستی علیه کارمندان شرکت نفت در کرکوک عراق یک نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.


انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.