سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

اعزام تیم باستان شناسی به شهرستان دیواندره

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تیم باستان شناسی برای انجام عملیات باستان شناسی و بررسی آثار باستانی در سال آینده به شهرستان دیواندره اعزام خواهند شد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، اشتودان در دومین جلسه هماهنگی خدمات سفر شهرستان دیواندره با اشاره به وجود 128 اثر تاریخی در این شهرستان گفت: هم اکنون شهرستان دیواندره با 28 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، از شهرستان های کم برخوردار است.

وی شاخص ترین اثر ثبت شده دیواندره را غار کرفتو دانست و گفت: از سال آینده کار مطالعاتی و تعیین محدوده آثار باستانی غار کرفتو شروع می شود و این غار اولین اثر پیشنهادی این اداره کل برای ثبت در آثار جهانی خواهد بود.

اشتودان بر همکاری همه ادارات شهرستان در برنامه های مطالعاتی آثار تاریخی دیواندره تاکید کرد و افزود: قبل از شروع مرحله اجرایی آثار باستانی، باید کار پژوهشی، بررسی و شناخت آثار انجام شده باشد که در این راستا برنامه های مطالعاتی آثار دیواندره در اولویت این اداره کل در سال 93 است.

وی اصلی ترین نیاز بخش گردشگری استان را جذب سرمایه گذار دانست و بیان کرد: خروجی همه آثار فرهنگی و صنایع دستی، گردشگری است و استان کردستان ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری را دارد که با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی رونق بیشتری به این صنعت داده خواهد شد./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.