سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

برداشت دوباردر سال برنج در نیکشهر و قصرقند

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های نیکشهر و قصرقند تنها مناطقی از کشور هستند که در یک شالیزار دو بار در سال زراعی برنج کشت و برداشت می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از تولید بیش از 25 هزار تن برنج به طور سالانه در این استان خبر داد و گفت: شرایط آب و هوایی در استان به گونه ای است که در یک سال زراعی دو بار کاشت و برداشت برنج انجام می شود.

رضا نجفی اظهار داشت: به رغم باورهای سایر هموطنان که این استان را خشک و بیابانی می شناسند اما وجود شرایط بسیار مناسب و مستعد کشاورزی در جنوب استان موجب شده است تا سالیانه دو بار در فصل زراعی برنج در این مناطق کاشت و برداشت شود.

وی با بیان اینکه سالیانه 25 هزار تن از شالیزار های استان برنج برداشت می شود افزود: 65 درصد این میزان تولید به پرمحصول شفق، شیرودی، ندا، نعمت، کادوس، دلفک، بوتو، سیاه، چمپا و هیر اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های نیکشهر و قصرقند بیشترین سطح زیرکشت برنج در این استان را به خود اختصاص داده اند ادامه داد: وسعت شالیزار های این شهرستان ها به میزان 2 هزار و 800 هکتار است.

وی مجموع زمین های زیر کشت برنج در استان را 4 هزار و 950 هکتارعنوان کرد و گفت: متوسط تولید در هر هکتار برنج در یک مرحله کاشت و برداشت در شالیزار های استان به میزان پنج و نیم تن می رسد.

وی بیان داشت: به طور معمول در زمانی که که بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش برف و برودت سرما هستیم اما کار خزانه گیری و کشت برنج از بهمن ماه در این استان آغاز و انتقال نشا به مزارع اصلی در اواخر اسفند انجام می پذیرد./س

انتهای پیام/


برچسب ها: برداشت ، برنج ، نیکشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.