سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی تنبلی کارتان را به بیمارستان می‌کشد

برخی از عادات رفتاری و برخی تنبلی‌ها و پشت گوش اندازی‌ها در انجام کارهای روزانه می‌تواند سبب بیماری و از دست دادن سلامتی در افراد شود و افراد باید این عادات را از خود دور نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران لیستی از کارهای روزانه که افراد با انجام ندادن آن‌ها دچار بیماری می‌شوند را تهیه کرده و به افراد توصیه می‌کنند انجام این کار‌ها را در برنامه هر روزه‌ی خود قرار دهند.

گفتنی است، از جمله این کار‌ها نخوردن صبحانه است که برخی از افراد انجام می‌دهند و آن‌ها را مستعد به بیماری می‌کند، زیرا مصرف صبحانه سبب افزایش "باکتری‌های مفید در روده" می‌شود که این باکتری‌ها سبب افزایش سوخت و ساز مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند "استرس" یکی دیگر از مواردی است که سبب ابتلای افراد به انواع بیماری‌های روحی و جسمی می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد راه‌کارهای لازم برای مبارزه با استرس را در طول روز انجام دهند و در صورت لزوم از مشاوره با پزشک بهره بگیرند.

استرس سبب ترشح "ماده‌ی شیمیایی کورتیزول" در خون شده سبب کاهش قدرت مبارزه سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

پژوهشگران انجام ندادن اموری دیگر مانند ورزش، شستن دست‌ها به میزان استاندارد با آب و صابون در طول روز، عدم استفاده از ضد عفونی کننده برای تمیز کردن گوشی تلفن همراه، اسباب بازی کودکان و لوازم اداری را از جمله علل شیوع بیماری‌های فصلی می‌دانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تنبلی ، بیمارستان ، استرس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.