سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرمرادزهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت باید با تدابیر ویژه‌ای مانع از خروج آب‌های مرزی شود

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: دولت باید تدبیری بیندیشد تا از خروج آب‌های مرزی از شرق کشور جلوگیری شود.

هدایت‌الله میرمزادزهی نماینده مردم سراوان، زابلی، و سیب و سوران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به "هدررفت" آب در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه سالانه بخش عظیمی از آب استان سیستان و بلوچستان از طریق مرز‌های شرقی خارج می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح استان وجود دارد این است که آب‌های مرزی بدون هیچ مانعی از کشور خارج می‌شود.

نماینده سراوان، سیب، سوران و زابلی ادامه داد: دولت باید با تدابیر ویژه مانع خروج این آب شود تا ضمن استفاده مورد نیاز مازاد آن نیز در پشت سدها ذخیره شود.

وی گفت: می‌توانیم با احداث چند سد در مناظق مختلف این آب‌ها را ذخیره کرده و در مواقع ضروری از  آنها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه از پیگری برای احداث سد برای ممانعت از خروج آب‌ها از مرز خبر داد و گفت: این موضوع را در یکی از جلسات کمیسیون کشاورزی که وزیر نیرو نیز حضور داشت به عنوان عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان پیگیری کردیم و و وزیر نیرو قول پیگیری داد.

میرمرادزهی ادامه داد: با احداث چنین سدهایی می‌توان مانع از خروج آب‌های مرزی شد و این مسئله کشاورزی منطقه را تضمین خواهد کرد.

نماینده سراوان، سیب، سوران و زابلی اضافه کرد: امیدواریم دولت جدید با تعامل و دیپلماسی قوی کشور همسایه را بر آن دارد تا آنها با موافقت نیروهای مرزی خودشان زمینه انتقال حق‌آبه دریاچه هامون را روانه این دریاچه کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم معضل دریاچه هامون که یک معضل ملی نیز است هرچه سریعتر حل شود تا شاهد وخیم شدن اوضاع منطقه بیش از این نباشیم.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.