سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تهدید منابع طبیعی فاجعه ای برای آینده است

بحث آب و خاک و استفاده بهینه و بهره وری در کشور پایین بوده و به مرز هشدار رسیده است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم تجلیل از فعالان منابع طبیعی استان، گفت : بحث آب و خاک و استفاده بهینه و بهره وری در کشور پایین بوده و به مرز هشدار رسیده است.

حجت الاسلام خاتمی به  بحث استفاده بهینه از خاک پرداخت و افزود : متاسفانه امروز ه کشاورزان با روشهای نا صحیح کشت باعث از بین رفتن خاک می شوند .

 وی با اشاره به اینکه در استان  ما چند صد چاه غیرمجاز وجود دارد ادامه داد : برخورد با این افراد مشکلات اجتماعی به دنبال دارد بنابراین باید از همان ابتدا  از حفر چاههای غیر مجاز جلوگیری کرد

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  تصریح کرد: کشورهای  کم خشک تر از کشور ما است ولی با استفاده بهینه و تدبیر بالا  در مصرف آب خود مدیریت می کنند.

حجت الاسلام خاتمی  با اشاره به اینکه ما در مقابل جامعه امروز و جامعه آینده مسئول هستیم یا دآور شد: باید از منابع طبیعی به نحو احسن استفاده کرد .

 وی یکی از آفتهای  موجود را بهره وری پایین و تقسیم کردن  زمین ها  به قطعات کوچکتر کشاورزی   عنوان و تصریح کرد: می توان با تدبیر و عقل جمعی و روحیه کار جمعی از کو چک شدن مساحت زمینهای کشاورزی جلوگیری کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  ادامه داد : استفاده بهینه از منابع نیاز به خرد جمعی دارد و باید عزم ملی را جزم کنیم و نسبت به توسعه و حفظ  منابع طبیعی کوشا باشیم .

وی با بیان اینکه توسعه و رشد علم با نقادی است خاطر نشان کرد : باید مدیران برای بحث حفط و آب و خاک با نقد علمی صاحب نظران و صاحبان قلم بر تحقق توسعه منابع طبیعی تلاش کنند./ش

 


برچسب ها: تهدید ، منابع ، طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.