سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کارگروه بررسی ضوابط ناشران داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب

جلسه کارگروه کاهش سقف عناوین ناشران به منظور تسهیل حضور ناشرانی که کمتر از 35 عنوان کتاب برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران دارند، برگزار شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  جلسه کارگروه بررسی کاهش سقف عناوین ناشران به منظور تسهیل جهت حضور در  بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه (14 اسفند ماه) برگزار شد.
 
در این نشست مقرر شد، ناشرانی که تعداد کل آثار آن‌ها تا سقف 25 عنوان است به شرط محتوای کیفی آثار در نمایشگاه حضور داشته باشند.
 
بر اساس این گزارش، پرونده‌های این ناشران در تشکل‌های نشر بررسی می‌شود و پس از تایید محتوای کیفی آثار از سوی تشکل‌‌های نشر، اجازه حضور این دسته از  ناشران در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران صادر خواهد شد.
 
بر اساس قوانین مشخص شده برای نمایشگاه کتاب تهران، ناشران کودک و نوجوان باید در سه سال گذشته 40 عنوان کتاب منتشر کرده باشند که 15 عنوان از این آثار باید چاپ اول باشد. همچنین ناشران بزرگسال نیز باید 35 عنوان کتاب داشته باشند که 15 عنوان از آن‌ها چاپ اولی باشد.
 
همچنین بر اساس مصوبات این جلسه ناشرانی که تعداد ‌آثار آن‌‌ها کمتر از 25 عنوان است نیز می‌توانند به طور مشترک با ناشران دیگر یا در قالب نمایندگی‌های نشر در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشند.
 
ناشرانی که قصد دارند به صورت مشترک در نمایشگاه کتاب تهران شرکت داشته باشند باید سایر مقررات ثبت‌نام را رعایت کنند و از آن‌ها عدول نکنند.
 
این کارگروه با حضور محمد الهیاری، معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، احمد کمالی نژاد، مدیر کمیته ناشران داخلی، محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، سید محمود حسینی، مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران وکتابفروشان قم، محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر، حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی، نیکنام حسین‌پور، مدیر کمیته رفاهی  برگزار شد.


انتهای پیام/اق
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، کارگروه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.