سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزیده‌ای از حرف‌ها و اتفاقات نشست‌های رسانه‌ای جشنواره سی‌ودوم؛/ 8

حاتمی‌کیا: من جایی نرفته بودم که برگردم

در نشست فیلم "چ" بیشتر سؤال‌ها درباره بازگشت "ابراهیم حاتمی کیا" به سینمای دفاع مقدس است. این نوشته‌ها صدای حاتمی کیا را در می‌آورد؛ بازگشت به سینمای دفاع مقدس." من جایی نرفته بودم که بازگردم.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در نشست "چ" (ابراهیم حاتمی کیا) بیشتر سؤال‌ها درباره " بازگشت" ابراهیم حاتمی کیا به سینمای گذشته‌اش (سینمای دفاع مقدس) است. این نوشته‌ها صدای حاتمی کیا را در می‌آورد؛ بازگشت به سینمای دفاع مقدس." من جایی نرفته بودم که بازگردم.
 
این قدر سعی نکنین منوتو قاب سختگیرانه‌ی خودتون قرار بدین. من از جنس فیلمسازهایی هستم که در فضا نفس می‌کشم. احساساتم و گاهی عقلم به من سفارش می‌دن.

دلم می‌خواد هواپیما مدام بچرخه وروی زمین بگرده. هر جا احساس کنم جنگ تو اون نقطه‌ست، درباره‌ش فیلم بسازم."

درباره‌ی سکانس سقوط که یکی از جذاب‌ترین سکانس‌های فیلم چ هم از آب در آمده سؤال‌های زیادی هست، اما جواب :" می تونستم یه اسکار گرفته‌ای رو دعوت کنم برایم اینکار را انجام بده، ولی بچه‌های خودمون 25 رو سرصحنه و چندین ماه پس از تولید رو فقط صرف این سکانس کردن".

وقتی حرف از بودجه‌ی شش میلیاردی فیلم وعنوان فاخرش به میان می‌آید حاتمی کیا با تاکید بر این که درلحن بعضی از همکاران نوعی " کینه" هست می‌گوید: " فیلم‌هایی هست که باید نظام براشون خرج کنه،‌ وگرنه چه کسی پولش رو بده؟ پول فیلم‌های منوسفارت هلند وجشنواره‌ی برلین نمی‌دن!"

بابک حمیدیان اولین بار بعد از دیدن فیلم شروع به صحبت می‌کند:" کاش تودنیایی زندگی می‌کردیم که وقتی احساساتی می شیم ،‌ریا به نظر نمی‌اومد.

اولین بار بود که فیلم را دیدم". بغض می‌کند:" نمی‌دونم ازکی تشکر کنم وبه کی خسته نباشید بگم!"حمیدین از همین جا گرینه می‌کند.


منبع: زهرا عزیزمحمدی/ مجله 24

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: حاتمی کیا ، نشست چ ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.