سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نيويورک پست:

ايران به ضعف اوباما پي برده است

روزنامه آمریکایی نیویورک پست در شماره امروز خود در اینترنت با چاپ کاریکاتوری برگرفته از وب سایت انگلیسی خبرگزاری فارس نوشت: در پی کودتای روسیه در شبه جزیره کریمه، مدافعان پرزیدنت اوباما تاکید می کنند که فرمانده کل در نگاه دیگر کشورها ضعیف به نظر نمی رسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اما کاریکاتور چاپ شده، عکس این قضیه را نشان می دهد و چهره اوباما را در سه جبهه کلیدی به نمایش می گذارد.(در کاریکاتوری که در ابتدای این مقاله چاپ شده است تصویری از اوباما دیده می شود که یک ظرف حاوی رد لاین (خط قرمز) در دست دارد که در آن خط قرمزی باقی نمانده است و تصویر پوتین نیز دیده می شود که به اوباما می گوید « فکر می کنم همه رد لاین ها را در سوریه مصرف کردید»)

نیویورک پست می افزاید: تصویر مذکور شعار معروف رئیس جمهورمان یعنی «خط قرمز» در استفاده از تسلیحات شیمیایی به دست حاکمان سوریه را به تهدیدات ضمنی اوباما علیه روسیه در بحران اوکراین ربط می دهد. اوباما این شعار خود را تغییردهنده بازی در سوریه می دانست. 

اما تنها تغییری که در بازی سوریه حاصل شد این بود که بشار اسد به تدریج تقویت شدو اوباما نیز با تهدید خط قرمز خود به تدریج با شعار اولیه اش یعنی این که «اسد باید برود» فاصله گرفت.

در خصوص اوکراین ، این کاریکاتور پیشنهاد می کند که اوباما نمی تواند تهدید تاثیرگذار داشته باشد زیرا او در آخرین تهدید خود خوب عمل نکرد.

در پایان این گزارش آمده است: جبهه سوم کدام است؟این کاریکاتور از وب سایت انگلیسی خبرگزاری فارس که یک خبرگزاری رسمی دولت ایران است، گرفته شده است. به عبارت دیگر، حاکمان ایران تلو تلو خوردن اوباما را در بحران ها مشاهده می کنند و تحت تاثیر قرار نمی گیرند. حاکمان ایران قطعاً نگران شعار توخالی اوباما مبنی بر این که همه گزینه ها روی میز قرار دارد ، نیستند. وقتی نوبت عمل در عرصه بین المللی می شود، می بینند که اوباما فقط حرف می زند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.