سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فابیوس: تحریم‌های بیشتری علیه نزدیکان پوتین اعمال می‌کنیم

فرانسه تهدید کرد تحریمهای اقتصادی بیشتر بر ضد نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعمال خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تلویزیون پرس تی وی لحظاتی قبل در خبری فوری اعلام کرد: فرانسه دومین دور تحریم علیه اقتصاد و مقامات روس را امکان پذیر دانسته است. 

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در شبکه رادیویی فرانس انفو اعلام کرد در صورتی که بحران اوکراین هر چه سریعتر حل و فصل نشود ، تحریم های جدیدی بر ضد افراد و شرکت های روسی اتخاذ خواهد شد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد فرانسه نماینده رسمی برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک سوچی نمی فرستد. 

وی همچنین از احتمال اعمال تحریم هایی بر ضد نزدیکان پوتین خبر داد.

فابیوس به رادیو فرانس انفو گفت: وزیران فرانسوی در آنجا نخواهند بود. اگر وزیران فرانسوی در آنجا حضور می یافتند کار بسیار کار نابجایی می بود. 

وی با این حال افزود موضوع جریمه کردن ورزشکاران فرانسوی که در این بازی‌ها شرکت کردند، مطرح نیست.

ماری آرلت کارلوتی وزیر مشاور دولت فرانسه در امور معلولان چهارشنبه اعلام کرده بود در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک سوچی شرکت نمی کند.

فابیوس گفت:‌ ما رفتاری را در پیش گرفته‌ایم که به نظر من بسیار معقول و منطقی است به این معنا که موضوع مجازات کردن ورزشکاران مطرح نیست. آنها برای شرکت در این مسابقات سخت تمرین کردند. طبیعی است که آنها می تواند در رقابت‌ها شرکت کنند.

آمریکا و نروژ پیش‌تر اعلام کرده بودند هیأت‌های رسمی به مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی نمی فرستند. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز یکشنبه اعلام کرد دولت او این بازی‌ها را تحریم می کند.

این در حالیست که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد قرارداد جنجالی فروش دو کشی جنگی فرانسه به روسیه با وجود موضع مخالف مسکو در قبال کریمه اوکراین، همچنان به قوت خود باقیست.

قرارداد سال 2011 در زمینه فروش کشتی های جنگی میسترال به ارزش یک میلیارد یورو - معادل یک میلیارد و 400 میلیون دلار - منبع نگرانی شدید هم پیمانان فرانسه در اتحادیه اروپا و ناتو بوده است ، قراردادی که تنها چند سال پس از تهاجم روسیه به گرجستان منعقد شد.

اما رئیس جمهور فرانسه - که به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه اروپا درباره بحران اوکراین در بروکسل به سر می برد - با وجود تهدید احتمال وارد شدن روسیه به جنگی دیگر ، اعلام کرد تعهد فرانسه به انتقال کشتی های جنگی همچنان به قوت خود باقیست.

اولاند با اشاره به احتمال تعلیق این قرارداد گفت : « ما به قراردادهایی که امضا کرده ایم ، احترام می گذاریم. ما هنوز در این مرحله قرار نداریم و امیدواریم از رسیدن به این مرحله خودداری کنیم.


میسترال - دومین کشتی بزرگ ناوگان نیروی دریایی فرانسه - یک پایگاه نظامی در آبهای ازاد محسوب می شود که می تواند بیش از 16 بالگرد ، چهار هواپیما ، 13 تانک جنگی و صدها نیروی جنگی را حمل کند.

کارشناسان اضافه شدن کشتی های میسترال را به ناوگان دریایی فرسوده روسیه را بخشی از تلاش کرملین به منظور استفاده سریع از زور ارزیابی می کنند.

نخستین کشتی جنگی - که به ولادیووستوک معروف است - سال گذشته در غرب فرانسه به آب انداخته شد و قرار است در ماه اکتبر به نیروی دریایی روسیه منتقل شود.

دومین کشتی همچنان در دست ساخت قرار دارد.

فرانسه و آلمان به سبب درخواست برای برگزاری مذاکره و میانجیگری با مسکو و کاهش هر گونه احتمال درباره اعمال تحریم ها علیه روسیه، انتقادات فراوانی را به جان خریده اند.

منتقدان به قراردادهای پر سود از جمله توافق نامه فروش کشتی های میسترال به عنوان دلیلی برای اتخاذ رویکردی میانه رو تر اشاره می کنند، رویکردی که دیدگاه سخت گیرانه ای که اعضای اروپای شرقی در اتحادیه اروپا خواستار آن شده اند ، تفاوت دارد.

رهبران اتحادیه اروپا پس از شش ساعت مذاکره در روز پنجشنبه با اعمال تحریم های سه مرحله ای علیه روسیه موافقت کردند که با توقف فوری مذاکرات درباره لغو محدودیت صدور روادید برای شهروندان روس و همچنین لغو مذاکره بر سر قراردادهای جدید اقتصادی آغاز می شود.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد لندن به نوبه خود در قرارداد فروش تسلیحات به روسیه تجدید نظر خواهد کرد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.