سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

عضویت 200 هزار نفر در فدراسیون بازیهای سنتی و بومی محلی کشور

رییس فدراسیون بازی های سنتی و بومی محلی کشور از عضویت 200 هزار ورزشکار سازمان یافته از سراسر کشور در این فدراسیون عضویت دارند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ غلامرضا جعفری  در حاشیه جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های سنتی و بومی محلی غرب کشور با بیان این مطلب افزود: با توجه به علاقه مردم بویژه در مناطق روستایی به بازی های سنتی، توسعه و گسترش این بازی ها در دستور کار است.
 
وی ادامه داد: توسعه زیر ساخت های ورزشی در روستاها در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد و به این مقوله با همکاری مجلس توجه ویژه ای خواهد شد.
بگفته رییس فدراسیون بازی های سنتی و بومی محلی کشور سه هزار میلیارد ریال در سال آینده برای توسعه زیر ساخت های ورزشی  در نظر گرفته شده است.
جعفری بیان کرد: این اعتبار از محل واگذاری سهام شرکت های دولتی است که در صورت محقق شدن اختصاص می یابد.
وی افزود: بخشی از فعالیت های کلاسیک این فدراسیون توجه به ورزش هایی مانند والیبال، فوتسال و کشتی در روستاهای دارای زیر ساخت ورزشی است که در این زمینه گسترش فوتسال به سبب مخاطبان چشمگیر در این مناطق در اولویت قرار دارد.
رییس فدراسیون بازی های سنتی و بومی محلی تاکید کرد: آینده بازی های بومی و محلی در کشور با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب، حمایت های دولت تدبیر و امید و استقبال مردم روشن و رو به گسترش است.
جعفری افزود: در بازی های بومی و محلی اصل بر انتقال فرهنگ ها به استان ها با هدف ایجاد انسجام و وحدت میان اقوام است و در این بازی ها آثار آموزشی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان مورد توجه و تاکید است.
وی بیان کرد: مستند سازی، برگزاری جشنواره های بومی و محلی و راه اندازی رشته ها و دوره های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها از جمله مهمترین راهکارها برای حفظ و گسترش این بازی ها به نسل های آینده است.
 
 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.