سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با این راهکارها از بزهکاری فرزندتان جلوگیری نمایید

عوامل بسیاری می‌تواند موجب بزهکاری در نوجوانان شود که از مهمترین آنها می‌توان به نقش خانواده‌ها اشاره نمود.

آزاده نجفی، جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بزهکاری در کودکان و نوجوانان تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله مشکلات خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی و ... می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به نقش خانواده‌ها اشاره نمود.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان بزهکار معمولاً دارای والدین سخت‌گیر، خشن و یا بی‌تفاوت هستند که عدم توجه و اهمیت آنها به نیازها و خواسته‌های جسمی و روحی فرزندشان می‌تواند ذهن نوجوانان را مغشوش کرده و در نتیجه دچار ناآرامی و التهاب شوند.

نجفی، با اشاره به اینکه خانواده می‌تواند کودک را در مسیر صحیح هدایت کرده و زمینه گناه، جرم و بزهکاری را در او کاهش دهد، افزود: رفتار خشونت‌آمیز و سرزنش بی‌مورد نوجوانان می‌تواند موجب کاهش اعتماد به نفس در آنان شده و او را وادار به رفتاری نماید تا توجه دیگران را به خود معطوف کند.

وی به یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در بزهکاری نوجوانان اشاره نمود و تصریح کرد: نفاق، تعارض و جدال میان والدین در بزهکاری نوجوانان نقش مهمی دارد و می‌تواند اثرات خود را در سالهای جوانی او نشان دهد.

نجفی، اظهار داشت: هیچ انسانی بالفطره خلافکار زاده نمی‌شود و بسیاری از مجرمین خطرناک و سنگدل در کودکی از نوازش مادری و محبت پدری محروم مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای رویارویی با بزهکاری نوجوانان می‌بایست عوامل ایجاد کننده را شناسایی نمود و با گرفتن تجربه از اطرافیان و مراجعه به افراد متخصص آن را کنترل کرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: نوجوان ، بزهکار ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.