سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن داروسازان تهران هشدار داد:

مشکلات گوارشی و قلبی، عوارض مصرف خودسرانه "داروهای ضدآلرژی"

دبیر انجمن داروسازان تهران نسبت به مصرف خودسرانه داروهای ضد آلرژی هشدار داد و گفت: تپش قلب، مشکلات گوارشی و کاهش فشار خون از جمله عوارض مصرف خودسرانه داروهای ضدآلرژی است.

دکتر شهاب الدین جنیدی، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران و دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف تمام داروها، بویژه داروهای ضد آلرژی باید با تجویز پزشک باشد، چرا که مصرف این داروها می تواند عوارض دیگری برای بیمار داشته باشد، از سوی دیگر گاهی افراد سرما می خورند، اما با علائم آلرژی اشتباه گرفته می شود، برخی اوقات نیز برعکس است، یعنی افراد مبتلا به آلرژی هستند، اما "داروهای ضد سرماخوردگی" مصرف می کنند. 

وی افزود: آنتی هیستامین ها، با تمام ترکیبات آن، سیتریزین، لوراتادین، "دیفین هیدرامین" از جمله داروهایی هستند که برای درمان آلرژی از آنها استفاده می شود. البته یکی از عوارض جانبی داروهای آلرژی، خواب آلودگی آن است،  برخی از این داروها هم هستند که "خاصیت ضدتهوع" و ضدسرگیچه هم دارند، که در فرآورده های سرماخوردگی هم مورد استفاده قرار می گیرند. 

به گفته جنیدی، البته گاهی هم اتفاق می افتد که از عوارض برخی داروها، برای درمان برخی بیماری‌ها و اختلالات مانند بی خوابی استفاده می شود، البته باز هم انتخاب نوع دارو با تجویز پزشک باید صورت گیرد. 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه آنتی هیستامین‌ها مشکلات خاص خودشان را دارند، ادامه داد: برخی از این داروها، مشکلات گوارشی، یبوست، خشکی دهان، عوارض قلبی و ... می توانند داشته باشند، همه این عوارض جانبی می توانند نگران کننده باشند، از این رو توصیه می شود تا 
حتی در آلرژی های معمولی نیز افراد به پزشک مراجعه کنند، این را هم نباید فراموش کرد که درمان آلرژی برخی مواقع زمان بر است و افراد باید دوره درمانی خود را به طور کامل تمام کنند. 

بر اساس اعلام وی، عمدتا مصرف خودسرانه دارو، می تواند نگرانی هایی برای نظام سلامت داشته باشد، مصرف دارو ممکن است درست انتخاب نشده باشد و تا مدت ها عوارضی برای مصرف کننده ایجاد کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، گوارش ، آلرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شفایی
۲۲:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
لطفادرباره تپش قلب واسترس مارا راهنمایی کنیدباتشکر