سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیم‌ بر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سهم کارفرمایان در "سرمایه" گذاری‌ها و راهبردهای تولیدی

کارفرمایان آن چنان‌که در کشورهای صنعتی نقش اساسی در حجم سرمایه گذاری و راهبردهای تولیدی دارند در کشور ما چندان اثرگذار نیستند.

 
فرشید سیم ‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درباره جایگاه کارآفرینی در ایران گفت: کارآفرینی در ایران هنوز به شکل یک بخش منسجم در نیامده‌اند و آن چنان که در کشورهای صنعتی نقش اساسی بر حجم سرمایه گذاری و راهبردهای تولیدی دارند در کشور ما اثرگذار نیستند.
 
وی ادامه داد: کارفرمایان نقش اساسی در تعیین دست مزدها در کشور و پرداخت مالیات‌ها به دولت  و حجم صادرات و واردات را در درون کشور دارند ولی در ایران به منظور دریافت‌های ارزی و رفع نیازهای درون جامعه آنطور که باید نقشی ندارند.
 
وی تصریح کرد: عمده نقش اساسی را در کشور به عنوان کارفرمایان بزرگ، خود دولت و تشکیلات دولتی بر عهده دارند به این معنی که تمام شرکت‌هایی که وابسته به دولت هستند به عنوان بزرگترین کارفرما محسوب می‌شوند.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های دولتی و مدیران آنها نقش تعیین کننده‌‌ای در اشتغال و ساختار اشتغال واحدهای تولیدی خود ایفا می‌کنند بنابراین بیشتر از بخش‌های خصوصی در ساختار کارفرمایی اثرگذار هستند.
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.