سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساده‌ترین راه تشخیص "آلزایمر" را بشناسید

اکثر افراد در مقاطعی دچار فراموشی می‌شوند اما گر این فراموشی‌ها در افراد بالای 65 سال باشند و تکرار شوند باید جدی گرفته شوند.

دکتر هادی معتمدی متخصص اعصاب و روان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ‌افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند حافظه‌ی کوتاه‌مدتشان دچار اختلال می‌شود و معمولا حوادث و اتفاقات اخیر زندگی خود را به خاطر نمی‌آورند و ممکن است سوالی که پنج دقیقه قبل پرسیده است دوباره بپرسد یا در پیدا کردن کلمات دچار مشکل شود و به مرور زمان مشکلات فرد حادتر می‌شود.

دکتر معتمدی با بیان اینکه ممکن است افراد بر اثر افسردگی دچار اختلال حافظه‌ای شوند گفت: فردی که بر اثر افسردگی دچار فراموشی شده است خودش قبول دارد که فراموش‌کار شده و از این مسئله رنج می‌برد اما شخصی که دچار آلزایمر است قبول ندارد که مشکل حافظه دارد و از این لحاظ هیچ شکایتی نمی‌کند.

دکتر معتمدی اذعان کرد: مشکلات حافظه چه بر اثر افسردگی ایجاد شده باشد یا بر اثر آلزایمر،‌ قابل درمان است و هر چه زودتر برای درمان آلزایمر اقدام شود "روند تحلیل مغزی" را کندتر کرده و می‌توان سیر بیماری را به تأخیر انداخت.

وی در پایان توصیه کرد: برای اینکه بیماری آلزایمر به طور تخصصی و دقیق تشخیص داده شود باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلزایمر ، حافظه ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.