سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی ‌بوشهر‌:

‌بوشهر 331 ‌هزار هکتار بیابان دارد‌

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: هم‌اکنون در این استان ‌331 هزار هکتار بیابان و یک میلیون و 260 هزار هکتار مرتع وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، هوشنگ شریفی پیش از ظهر امروز در آیین غرس نهال در منطقه پارس شمالی بوشهر اظهار داشت: تنها یک درصد مراتع درجه یک، 30 درصد درجه 2 و مابقی درجه 3 هستند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر 227 هزار هکتار پوشش جنگلی دارد که از این مقدار 93 درصد جنگل‌های طبیعی عمدتا شامل بنه، بادام کوهی و کنار و 6.4 درصد جنگل‌های دست کاشت شامل گونه‌های کنار، آکاسیا آمپلی سپس، آکاسیا، سالیسینا، آکاسیا ویکتوریا، درمان عقرب و کهور و جنگل‌های حرا است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وسعت جنگل‌های دست کاشت در استان بوشهر 660 هکتار است، توسعه این جنگل‌ها بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: پروژه ترسیب کربن نیز یکی از پروژه‌های موفق ملی است که در منطقه شبانکاره در حال اجرا است و از این طریق می‌توان منابع طبیعی را به معارف عمومی تبدیل  شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز در این آیین گفت: یکی از عواملی که موجب شده نتوانیم منابع طبیعی را به اندازه نیاز گسترش دهیم، دولتی کردن این اداره کل است و تنها راه نجات عرصه‌های طبیعی استفاده از حضور مردم است.

شاپور رستمی اضافه کرد: واگذاری امور به مردم و دخالت آنان در کاشت نهال و مراقبت از عرصه‌ها، حفاظت بیشتر از طبیعت را به دنبال دارد.

وی توسعه جنگل‌کاری، کمر بند سبز و پارک تولد که با تولد هر نوزاد درختی با نام او در پارکی کاشته شود از جمله برنامه‌های مهم در سال آینده است.

رستمی اظهار کرد: در سال جاری کاشت یک میلیون اصله درخت را در سطح شهرها در دستور کار داشتیم و برای سال آینده کاشت درخت در روستاها را نیز دنبال می‌کنیم.

در این آیین یکصد اصله نهال در منطقه پارس شمالی با حضور مسئولان استان بوشهر غرس شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، بیابان ، جنگل کاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.