سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بحران آب در شمال کرمان/ باید قبل از مهاجرت مردم چاره ای اندیشیده شود

استاندار کرمان گفت: بحران آب در شمال استان کرمان جدیست و تا مهاجرت به سایر نقاط آغاز نشده است باید برای تامین آب مورد نیاز، چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علیرضا رزم حسینی در در نشست وزیر نیرو با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی حوزه وزارت نیرو، افت 30 درصدی تولید پسته در استان کرمان طی امسال را ناشی از بحران کم آبی عنوان کرد و افزود: هم اکنون 20 سال است که طرح انتقال آب از بهشت‌آباد به شمال استان کرمان مطرح است و باید تا مهاجرت مردم آغاز نشده ، چاره ای اساسی برای آن اندیشیده شود.

وی از وزیر نیرو خواست: مجوز لازم برای انتقال آب به استان کرمان صادر شود، تا هر چه سریع تر بحران کم‌آبی در بخش‌های آب شرب، کشاورزی و صنعت برطرف شود.

رزم حسینی به ظرفیت‌های بی‌نظیر در جنوب استان کرمان و تولید 4.5 میلیون تن محصول در بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر مجوزهای لازم برای انتقال آب از دریای عمان صادر شود، می توانیم در جنوب استان کرمان علاوه بر تأمین تغذیه ایران، بخشی از تولیدات را صادر کنیم.

رزم حسینی با اعلام اینکه برای حل بخشی از مشکلات حوزه آب استان تا 6 ماه آینده به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز اضطراری داریم ، تصریح کرد: برای اتمام طرح های نیمه تمام حوزه آب و فاضلاب استان کرمان به 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش از همدلی همراه با تعامل و صمیمت در استان کرمان خبر داد و یادآور شد: این امر فضا را برای سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در استان کرمان فراهم کرده است./س


برچسب ها: بحران ، آب ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.