سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

دیابتی‌های شهرستان دیلم پیاده‌روی کردند

بیماران دیابتی تحت پوشش کلینیک دیابت شهرستان دیلم مسیر مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) را تا ساحل پیاده‌روی کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران و به نقل روابط عمومی شبکه‌ی بهداشت ودرمان دیلم،«آذین صبوری»، کارشناس تغذیه‌ی شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم صبح امروز(پنج‌شنبه 15 اسفندماه) در این آئین گفت: بیماران دیابتی در آغاز سال نو و دید و بازدیدهای نوروزی نباید فراموش کنند که پرهیز غذایی هنوز برای آنها حکم سلامت را دارد.

وی با بیان اینکه باید همواره این نکته را بخاطر داشته باشیم که هدف اول از داشتن تغذیه‌ی مناسب، حفظ سلامت جسمی و روانی فرد است، افزود: صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در روز است، که علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز فرد تا وعده‌ی بعدی غذایی نیز از ایجاد گرسنگی‌های کاذب جلوگیری می‌کند.

کارشناس تغذیه‌ی شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم به بیماران دیابتی توصیه کرد: روزانه سه وعده‌ی اصلی صبحانه، ناهار و شام و سه میان وعده صبح، عصرانه و پس از شام میل کنید.

صبوری خاطر نشان کرد: میوه‌های تازه و خشک مثل خرما، توت خشک، کشمش، سبزی‌های رنگی مثل کاهو، کلم، گوجه‌فرنگی، شیر کم چرب و یا دوغ کم نمک و بدون گاز، مغزهای خوراکی خام میان وعده‌های مناسب هستند.

وی در ادامه سخنانش افزود: مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب و 30 تا 40 دقیقه پیاده‌روی روزانه با شدت متوسط برای پیشگیری از اضافه وزن و حفظ سلامت خود، داشته باشید.

کارشناس تغذیه‌ی شبکه‌ی بهداشت و درمان دیلم گفت: توجه داشته باشید که دید و بازدیدها و سفرهای نوروز نظم خواب شما را بر هم نزند، چون اختلال در نظم ‌خواب، سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.

صبوری افزود: اگر به مسافرت می‌روید، باید وسائل مورد نیاز خود را از جمله داروهای کاهنده‌ی قند خون، انسولین، دستگاه تست قند خون، نوار تست، سرنگ، مواد قندی که سریع جذب(شکلات،آبنبات) می‌شوند حتماً به همراه داشته باشید.

وی تصریح کرد: پس از تعطیلات نوروز برای پیگیری وضعیت بیماری خود حتماً به واحد دیابت مراجعه کنید.

«علی صادقیان»، کارشناس پیشگیری کلینیک دیابت در جمع بیماران دیابتی افزود: به‌هنگام فعالیت بدنی به ریتم پیاده‌روی، چگونگی و نحوه‌ی پیاده‌روی از حالت آهسته به تند و در نهایت سرد کردن بدن و استفاده از کفش و لباس مناسب برای پیاده‌روی دقت کنید.

وی افزود: پیاده‌روی با در نظرگرفتن قندخون بیش از 200 برای بیماران نوع 2 و قندخون بالای 250 برای بیماران انسولینی باید با توصیه و زیرنظر پزشک باشد.

کارشناس پیشگیری کلینیک دیابت گفت: بیمارانی که مشکلات چشمی دارند باید از انجام کارهایی چون شستن فرش‌ها، جابجایی اجسام سنگین به‌ویژه در هنگام خانه تکانی عید پرهیز کنند.

براساس این گزارش، در این مراسم به 5 بیمار دیابتی که خوب مراقبت شده بودند و در کلاس‌های هفتگی واحد دیابت شرکت فعال داشتند شبکه‌ی بهداشت جوائزی را اهدا کرد. هم‌چنین به پنج شرکت‌کننده به قید قرعه جوائزی اهدا شد.

این برنامه به همت واحد بهبود تغذیه‌ی شبکه‌ی بهداشت و واحد دیابت شهرستان و با همکاری اورژانس 115 اجرا شد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: بوشهر ، دیابت ، پیاده روی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.