سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه با وزیر کشور گرجستان دیدار کرد

رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که به گرجستان سفر کرده است در ادامه دیدار های خود با مقامات گرجی با الکساندر چیکایدزه وزیر کشور گرجستان دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در این دیدار موضوع مشکلات اتباع ایرانی اعم از صاحبان شرکت‌ها و دانشجویان و سایر اتباع، بویژه در خصوص محدودیت‌های موجود در خصوص اقامت و روادید و حساب های بانکی، مورد مذاکره قرار گرفت.

وزیر کشور گرجستان با اشاره به بازبینی سیاست مهاجرت و روادید در مجلس آن کشور وعده داد که در آینده نزدیک مشکلات اتباع و شرکت‌های ایرانی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: بروز مشکلات به علت عدم وجود قانون جامع مهاجرت بوده است و هیچگونه اراده‌ای از سوی دولت گرجستان برای محدودیت ایرانیان وجود ندارد.

وزیر کشور گرجستان ضمن اشاره به مشترکات تاریخی دو کشور از روابط مردمی و اقتصادی و توریستی دو کشور استقبال کرد.

همچنین در دیدار رحیم پور با میخائیل جاندلیدزه معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان، ابعاد مختلف روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این چهارچوب قرار شد، طرفین احیای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و توسعه همکاری های حمل و نقلی را در دستور کار قرار دهند .

معاون وزیر اقتصاد گرجستان،ظرفیت‌های گسترده جهت توسعه همکاری های دو کشور را مورد توجه قرار داد و بر لزوم استفاده بیشتر از آنها تاکید کرد.

وی اظهار داشت: طرح های جدید با هدف گسترش مناسبات دو کشور (پیشنهاد شده از سوی طرف ایرانی) را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.