سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

17هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعال است

در استان زنجان 237 کانون فرهنگی و هنری دایر است که از این تعداد 60 درصد در روستاها و 40 درصد در شهرهای استان زنجان دایر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت : هجمه های فرهنگی دشمنان پس از شکست و ناکامی استبکار در 8 سال دفاع مقدس موجب شد تا در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در دستور کار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

مقدمی با اشاره به اینکه دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استانها نیز به تبعیت از ستاد عالی مساجد تشکیل شد، افزود : در حال حاضر 17هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعال است.

وی تصریح کرد :در استان زنجان 237 کانون فرهنگی و هنری دایر است که از این تعداد 60 درصد در روستاها و 40 درصد در شهرهای استان زنجان دایر است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان 18 کانون فرهنگی و هنری تخصصی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

وی  با اشاره به اینکه 40 کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان دایر است، از اجرای طرح تلاوت نور در 500 مرکز در قالب مساجد، ادارت، خوابگاه های دانشجویی و مدارس خبر داد.

مقدمی به طرح جامع قرآن کریم در قالب تفسیر همراه نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حین اجرای طرح تلاوت نور آیات قرائت شده بر اساس کتاب های تفسیر همراه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : 180 پایگاه اوقات فراغت در طول تابستان جهت غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان دایر است./س

 

 

برچسب ها: کانون ، فرهنگی ، مساجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.