سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوکیشن «جیمز باند»، جاذبه نخست گردشگری اسکاتلند شد

قلعه‌ای تاریخی در اسکاتلند که یکی از لوکیشن‌های سینمایی «سقوط آسمانی» بود، در سال 2013 به جاذبه نخست گردشگری اسکاتلند تبدیل شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،این قلعه تاریخی که در شهر ادینبورگ، دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند واقع شده و به عنوان قلعه ادینبورگ و دژ ادینبرا نیز شناخته می‌شود، در سال 2013 رشد 42 درصدی بازدید گردشگر را تجربه کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، قلعه ادینبورگ در سال 2012 میزبان یک میلیون و 420 هزار گردشگر بود و در دو ماه نخست امسال نیز میزبانی از 290 هزار گردشگر را تجربه کرد که کارشناسان تنها دلیل این افزایش چشمگیر را فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم «سقوط آسمانی»، آخرین قسمت از سری فیلم‌های «جیمز باند» در این قلعه می‌دانند.

قلعه ادینبورگ که دارای چندین سیاهچال است، در طول قرن‌ها محل شکنجه و قتل هزاران زندانی بوده و با چند قرن قدمت یکی از آثار تاریخی شاخص اسکاتلند و قاره اروپا محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته نیز فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم «سقوط آسمانی» در جزیره دورافتاده «هاشیما» در سواحل ژاپن و بازار بزرگ استانبول در ترکیه، پل «واردا» و سواحل مدیترانه‌ای این کشور هزاران گردشگر را جذب ژاپن و ترکیه کرده است.

دولت اسکاتلند در شرایطی با استفاده لوکیشن‌های سینمایی «سقوط آسمانی» به درآمد هنگفتی دست یافته که در سال‌های گذشته نیز معرفی مناطقی از این کشور که بخش‌هایی از سری فیلم‌های «هری پاتر» و «شجاع دل» در آنها فیلمبرداری شده گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب اسکاتلند کرد.

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.