سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يزد/

یزد بهره مند از مناطق مهم طبیعی زیبا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان يزد گفت: بیش از 226 جاذبه طبیعی در استان شناسایی شد علاوه براین استان دارای تنوع مناسب گونه‌های جانوری کویری و کوهستانی است و در مجموع مناطق حفاظت شده، کویر و چشم اندازه‌های کویری، کوه‌ها، کوهپایه‌های و چشم اندازهای کوهستانی، ارتباطات فضایی و محورهای حرکتی و دسترسی‌ها و عناصر مصنوع را شامل می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد

"محمدمهدی شرافت" افق طرح 15 ساله برای بهره برداری از این مناطق طبیعی را نیازمند تثبیت چشم انداز و هدف کلی برشمرد و افزود: گردشگری طبیعی استان یزد با استفاده از جاذبه‌های طبیعی و بکر و تلفیق با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دارای بستر مناسب برای یکی از مهمترین مراکز مهم تحقیقاتی در سطح بین الملل و خاورمیانه، قطب کویرنوردی و بیابان گردی کشور تفرج و کوهنوردی در سطح استان است.

به گفته وی تامین شرایط لازم برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی استان با رویکرد توسعه پایدار و حفظ محیط زیست جهت افزایش سطح سلامت گردشگران و مردم استان و همچنین افزایش درآمد بخش گردشگری و کاهش وابستگی استان به اقتصاد صنایع که باعث عوارضی چون کم آبی و آلودگی محیط زیست شده است، در استان یزد دنبال می‌شود.

شرافت به معرفی مناطق نمونه طبیعت گردی استان پرداخت و افزود: این مناطق شامل منطقه نمونه کوهنوردی کوهستان باجگان بهاباد و بافق، منطقه نمونه غارنوردی هرات، منطقه نمونه کویرنوردی فهرج، منطقه نمونه غارنوردی ندوشن، منطقه نمونه کویرنوردی غدیر صدوق، منطقه نمونه طبیعت گردی ورزشهای زمستانی سخوید تفت، منطقه نمونه کویر چربه ابرکوه است.

به گفته وی روستاهای نمونه طبیعت گردی نیز در استان وجود دارد که زمینه بهره برداری گردشگری از آنها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به روستای نمونه طبیعت گردی توران پشت با هدف تحقیقاتی و علمی‌به علت وجود چشمه جوشان و اهکی اطراف، مجموعه روستاهای نمونه طبیعت گردی صدوق در ييلاقات مزرعه آسياب، ميان، طاحونه، نجف آباد و بوز با هدف تفرج به علت آب و هوای مناسب و مجموعه روستاهای نمونه طبیعت گردی در بافق شامل قطروم و شادکام و روستاهای اطرافش اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از دیگر این روستاها از روستای نمونه طبیعت گردی ‌هامانه اردکان با هدف تفریح و تفرج، مجموعه روستاهای نمونه طبیعت گردی در بهاباد شامل ییلاقات تنگه همیجان با هدف تفریح و تفرج، روستای نمونه طبیعت گردی زرجوع با هدف تفریح و تفرج و روستاهاي نمونه طبیعت گردی چنار‌ناز توتک و کرخنگان در خاتم با هدف تفریح و تفرج نام برد.

شرافت پیشنهاد داد: مناطق طبیعی موجود در استان برای اجرای ایده‌های ورزشی شامل ورزشهای اسب دوانی، کوهنوردی و کویرنوردی و غار نوردی و شتر سواری، پیست‌های ورزشی مناسب هستند و این ایده به صورت زیر ساخت مکمل سایر زیر ساخت‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان یزد به علت تنوع جاذبه‌های طبیعی شامل کویر و کوهستان و چشمه‌ها می‌تواند به خوبی بسترساز ایجاد مجموعه‌های ورزشی مورد نظر باشد. این مجموعه‌ها در مجموعه‌های طبیعت گردی مشخص شده قرار می‌گیرد./س

برچسب ها: یزد ، طبیعی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.