سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ثبات اقتصادی" در گرو امنیت اقتصادی کشور خواهد بود

وجود امنیت و ثبات اقتصادی یکی از پیش شرط‌ ‌های اساسی در رشد اقتصادی هر کشور خواهد بود بنابراین برنامه ریزی جامع در راستای اجرایی شدن آن لازم و ضروری است.

وحید شقاقی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اقتصادی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: وابستگی اقتصادی کشور به صادرات تک محصولی، نفت خام، عدم برنامه ریزی جامعه اقتصادی در حوزه تجارت خارجه و رشد بی رویه در واردات کالاهای مصرفی به کشور باعث می‌شود که بی‌ثباتی در فضای اقتصاد تولید را تحت تأثیر قرار دهد.
 
وی تصریح کرد: دولت برای تدوین امنیت و ثبات اقتصادی نیازمند اتخاذ یک برنامه ریزی جامع خواهد بود تا بتواند در راستای آسیب پذیری اقتصاد  ملی را به بحران و عوامل بیرونی کاهش دهد.
 
شقاقی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا حد امکان شفافیت گردش اطلاعات و مبادلات مالی فراهم شود افزود: قوه قضاییه نیز با مقابله با رانت زایی و انحصار زدایی و ریشه کلی فساد در اقتصاد امنیت اقتصادی کشور را تقویت خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: یکی از اهداف کلی ابلاغ این نظام، جلوگیری از بی‌ثباتی در فضای اقتصادی کشور در سال 1377 این بود که بسترسازی‌های حمایتی لازم برای رشد و رونق سرمایه گذاری و افزایش ارزش افزوده در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: امنیت ، نفت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.