سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت اختصاص اعتبارات لازم صورت می گیرد؛

کاهش 15 درصدی "میزان ذرات معلق" طی یک سال

دکتر ندافی گفت: اگر اعتبارات کافی داده شود، طبق مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی سالی 15 درصد از میزان ذرات معلق کاسته خواهد شد و بعد از چهار سال آلودگی هوا به حد قابل قبولی می‌رسد.

دکتر کاظم ندافی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات اخیر برای "کاهش آلودگی هوا" گفت: ما برای کاهش آلودگی هوا به یک برنامه استراتژیک دراز مدت نیاز داریم. باید توجه داشت که وظیفه "سازمان حفاظت محیط زیست" به عنوان دستگاه ناظر موضوع کاهش آلودگی هوا مشخص شده است.

وی ادامه داد: یک مصوبه‌ای را در کار گروه عوامل محیطی موثر در سلامت در شورای سلامت و امنیت غذایی برای کاهش آلودگی هوا به خصوص ذرات معلق کمتر از 2 میکرون داشتیم که بر اساس این تعریف عددی اعلام شده که اگر امکانات در اختیار گرفته شود سازمان حفاظت محیط زیست موظف است به عنوان متولی سالانه 15 درصد ذرات معلق را کم کند.

ندافی با تاکید بر اینکه مشکل آلودگی هوا سال آینده حل نخواهد شد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سالی 15 درصد از میزان ذرات معلق در هوا بکاهیم، در سال بعد می‌توانیم میزان ذرات معلق در هوا را به حد قابل قبول برسانیم.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.