سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود 100هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان

استان زنجان با داشتن یک میلیون و137 هزارو 60 هکتار مراتع و حدود 100 هزار هکتار جنگل طبیعی، 56 درصد سطح استان را در برگرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه اقشار مختلف مردم  باید منابع طبیعی را بشناسند و به وظایف خود در قبال آن عمل کنند، گفت: استان زنجان با داشتن یک میلیون و137 هزارو  60  هکتار مراتع و حدود 100 هزار هکتار جنگل طبیعی، 56 درصد سطح استان را در برگرفته است.

اسکندری افزود :از مراتع استان 387 هزار هکتار ییلاقی، 30 هزار هکتار قشلاقی 72 هزار هکتار میان بند می باشد.

وی ادامه داد: از نظر وضعیت پوشش نیز 240 هزار هکتار از مراتع خوب، بیش از 425 هزار هکتار متوسط و بیش از 417 هزار هکتار نیز جزء مراتع ضعیف استان می باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت هیزمی با هدف کاهش وابستگی به جنگلها، کنترل و اطفاء حریق، افزایش مراقبت و مدیریت چرایی را از مهمترین برنامه های حفاظتی در حال اجرا  عنوان کرد.

اسکندری تهدیدات موجود برای تخریب اراضی ملی توجه به بحث فرهنگ سازی و حمایت های ائمه جمعه در بحث فرهنگ سازی را باید  مورد توجه قرار داد.

 وی یکی از برنامه های اساسی دولت تدبیر و امید در حوزه جنگلها و مراتع را استفاده از مشارکت مردم در حفاظت و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و توسعه فضای کشور عنوان کرد ./س


برچسب ها: جنگل ، طبیعی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.