سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

شیمبار، دشت انگورهای یاقوتی

دشت شیمبار یا شیرین بهار، مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است که در ۷۵ کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ این دشت با ده هزار نفر جمعیت پراکنده روستایی و عشایری یکی از پرجاذبه‌ترین نقاط تفریحی این شهرستان است. شیمبار پر از انگورهای یاقوتی است که مالک خصوصی ندارد.

این منطقه از یک طرف در دامنه کوه دلا قرار دارد و محدودۀ آن از سرحونی شروع شده و شیرین بهار را به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌کند.

 وجود چشمه‌های متعدد و آبشارهای زیبا و همچنین وجود رودخانه‌ای معروف به شط شیمبار در کنار جنگل پوشیده از انواع درختان بلوط، بادام، بوته‌های وحشی مانند: قارچ، و انواع مرکبات، انگور کوهی،توت، انار و سیب زیبائی خاص به این منطقه داده است.

وجود کوه‌های سر به فلک کشیده و مناسب کوهنوردی و پوشیده از گل‌ها و بوته‌های متنوع و انواع حیوانات زیبائی منطقه را دوچندان کرده است.

یکی دیگر از آثار شیرین بهار، پل نگین یا خدا آفرید می‌باشد. این پل آب شیرین بهار را به رودخانه کارون انتقال می‌دهد و قدمت آن مربوط به دوران اشکانیان است.

از آثار دیگر می توان به امامزاده صالح ابراهیم، تپه‌های باستانی و نقوش برجسته و شیرهای سنگی اشاره کرد.

شیرین بهار دارای طبیعت بسیار زیبا، بکر و نادر بوده که در نوع خود کم نظیر است. با قرار گرفتن مناظر طبیعی، آثار تاریخی و فرهنگ قومی درکنار هم، این منطقه به شدت استعداد تبدیل شدن به یک مکان توریستی را داراست./س
برچسب ها: دشت ، شیمبار ، مسجدسلیمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.